رمزگشایی بازار دلار از سفر سلطان

قیمت طلا و سکه دوباره ریخت /خریداران دلار غیب شدند

کدخبر: ۵۷۶۶۶۷
سکه امامی روز چهارشنبه هفته قبل 200 هزار تومان ، روز پنجشنبه هفته قبل 500 هزار تومان، روز شنبه هفته جاری 400 هزار تومان و امروز هم 365 هزار تومان ارزان شده است.در واقع در چند روز گذشته هر قطعه سکه امامی بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان تز ارزش خود را از دست داده است.
قیمت طلا و سکه دوباره ریخت /خریداران دلار غیب شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز یکشنبه 7 خرداد ماه،  قیمت دلار در تهران و هرات برخلاف روز گذشته نوسان نزولی را ثبت کرد. اسکناس آمریکایی امروز در دو بازار یاد شده در حدود 300 تومان پایین آمد. طبق خبرها قرار است امروز «هیثم بن طارق» سلطان عمان وارد تهران شود. 

رمزگشایی بازار دلار از سفر سلطان 

در شرایط فعلی گمانه زنی های متعددی در بین معامله گران دلار شکل گرفته است. برخی از احتمال میانجی گری میان ایران و مصر، ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانی و از سرگیری مذاکرات هسته ای صحبت می کنند. 

ریشه همه این گمانه زنی های میانجی گرایانه به روابط میان تهران و مسقط از دیرباز و نقشی که این کشور در حل و فصل اختلافات میان ایران و اروپا ، آمریکا و حتی برخی اعراب داشته برمی گردد. در واقع عمان در بیشتر موضوعات مربوط به تبادل زندانی نقش کشور واسط را بازی کرده است.

کمتر از 48 ساعت قبل از سفر سلطان هیثم بن طارق آل سعید به ایران خبر  آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشتی ایران در بلژیک و آزادی اولیویه وندکاستیل، امدادگر آزادشده بلژیکی از ایران  منتشر شده است. عده ای هم از احتمال رفع  اموال بلوکه ایران در کره‌جنوبی سخن می گویند. عده ای از بازیگران ارزی می گفتند  پادشاه عمان در سفری که به تهران خواهد داشت احتمالا  دست پر است و برای همین بخشی از خریداران از بازار ارز و سکه غیب شده اند. 

آماده باش در بازار ارز 

نرخ ارز در مرکز مبادله 

همچنین امروز قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا کاهشی شده است. قیمت دلار امروز  ‌یکشنبه 7 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوسی در سطح عدد 42 هزار و 499 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 601 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل حدود 64 تومان افزایش یافته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 572 تومان اعلام شده است.نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 636 تومان، 41 هزار و 456 تومان و 10 هزار و 520 تومان درج شده است.

طلا و سکه فرو ریخت

قیمت طلا 18 عیار امروز در حدود 2 میلیون و 492 هزار و 200 تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل کاهش 31 هزار و 400 تومانی را نشان می دهد.

سکه در دو راهی صلح و جنگ 

قیمت سکه امامی در دومین روز هفته جاری شاهد تداوم ریزش قیمت سکه بود. سکه امامی در معاملات نقدی امروز  طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا محدوده 30 میلیون و 586 هزار تومان پایین آمد؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل 365 هزار تومان پایین تر است. 

سکه امامی روز چهارشنبه هفته قبل 200 هزار تومان ، روز پنجشنبه هفته قبل 500 هزار تومان، روز شنبه هفته جاری 400 هزار تومان و امروز هم 365 هزار تومان ارزان شده است.در واقع در چند روز گذشته هر قطعه سکه امامی بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده است. 

همزمان با کاهش قیمت سکه، حباب آن نیز هر روز در حال کوچک تر شدن است. حباب سکه امروز 196 هزار تومان پایین آمد  و بر روی 6 میلیون و 927 هزار تومان قرار گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید