رصد بازار خودروهای وارداتی؛

افت قیمت مونتاژی‌ها در بازار خودرو+ جدول

کدخبر: ۵۷۶۰۶۹
اقتصادنیوز: شوک خبر تصویب قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت موجب شد تا وارداتی‌ها در اولین هفته خردادماه شکل کاهشی به خود گیرند.
افت قیمت مونتاژی‌ها در بازار خودرو+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودروهای وارداتی نشان دهنده آن است که این خودروها در هفته سپری شده با افت 50 تا 250 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند؛ افتی که فعالان بازار آن را به خبر تصویب قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت نسبت می‌دهند؛ روندی که بسیاری از فعالان بازار معتقدند با توجه به شرایط بازار و نامشخص بودن وضعیت خودروهای وارداتی چندان دور از ذهن نیست.

نوسان کاهشی قیمت نرخ دلار در هفته سپری شده یکی دیگر از دلایلی است که فعالان بازار تمایل خودروهای وارداتی به کاهشی شدن را به آن نسبت می دهند. از سوی دیگر طی روزهای اخیر زمزمه‌های تحویل خودروهای متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند نیز به گوش می رسد؛ براساس اخباری که به گوش می رسد در گام اول خودروهای چانگان CS35 پلاس، بر اساس اولویت‌بندی‌های اعلام شده توسط وزارت صمت به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

براساس ارزیابی بازار در هفته سپری شده «توسان IX35» افتی 250 میلیون  تومانی را تجربه کرد و این افت در «آزرا 2019» به 200 میلیون رسید. از سوی دیگر«النترا» و «رنوتالیسمان» هم کاهشی 150 میلیونی در بازار داشتند.  

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 20 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و نسبت به هفته گذشته افتی 200 میلیونی را تجربه کرد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 40 هزار کیلومتر در بازار 3 میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت خورد و کاهش 150 میلیونی را نسبت به آخرین هفته اردیبهشت ماه ثبت کرد.

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده افتی 150 میلیون تومانی در بازار داشت. براساس رصد بازار این خودرو با رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و 350 میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 25 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 750 میلیون تومان در بازار معامله شد و افتی 50 میلیون تومانی را نسبت هفته گذشته تجربه کرد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 300میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و افتی 250میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 900میلیون تومان معامله شد و تغییر قیمت نداشت.  

4 خرداد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید