رصد بازار خودروهای داخلی؛

سامانه یکپارچه، مشتریان را از بازار فراری داد؛ ایده صمت جواب داد؟ + جدول قیمت

کدخبر: ۵۷۵۱۹۱
اقتصادنیوز: بازار خودرو امروز 31 اردیبهشت 1402 هم حرکت خلاف جهت نرخ دلار داشت و با این شرایط پرطرفدارهای ایران خودرو با افت قیمت راهی بازار شدند.
سامانه یکپارچه، مشتریان را از بازار فراری داد؛ ایده صمت جواب داد؟ + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ارزیابی بازار نشان می‌دهد، امروز پرطرفدارهای ایران خودرو افت یک تا 12 میلیون تومانی قیمت داشتند؛ افتی که موجب تغییر کانال «دناپلاس» شد و «سمند سورن» را به یک قدمی نیم میلیاردی‌ها نزدیک کرد. به گفته فعالان بازار خودرو هرچند نوسان نرخ دلار همواره بر بازار خودرو اثرگذار بوده است، اما طی روزهای اخیر بازار بیش از نرخ دلار از طرح‌های پیش فروش خودروسازان تاثیر گرفته است.

خودروی جدید ارزان قیمت در آستانه ورود به بازار

خبر فوری برای طلافروشان

براساس اعلام مسوولین وزارت صمت با پایان فاز اول دور جدید فروش محصولات شرکت‌های خودروساز با ساز و کار نوبت دهی، شرایط متقاضیان برای شرکت در فاز دوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آن دسته از متقاضیانی که از مرحله بررسی به سلامت عبور کنند، می‌‌توانند در فاز دوم نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام کنند. براساس اعلام صمت فاز دوم این مرحله از عرضه خودرو با ساز و کار نوبت دهی از سوم خرداد تا 10 خرداد خواهد بود و متقاضیان با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می توانند محصول مورد نظر خود ر ا انتخاب کنند.

در این مرحله مدیران صمت یک انتخاب برای خریداران در نظر گرفته‌اند که با توجه به آن چالش هایی که در دور اول فروش برای متقاضیان ایجاد شده بود برطرف خواهد شد. براساس شرایط  دور دوم این امکان به متقاضیان داده شده تا نسبت به انتخاب پنج خودرو اقدام کنند. چنانچه ظرفیت محصول اول پُر شده باشد، امکان در اختیار گرفتن انتخاب دوم برای متقاضی فراهم خواهد شد و بررسی اولویت ها آخر ادامه دارد تا بالاخره متقاضی به یکی از خودروهایی که دوست دارد در اختیار بگیرد، دسترسی داشته باشد. با توجه به این طرح‌ها می توان گفت بازار خودرو با رکود بیشتری روبرو شده و خریداران استفاده از این طرح‌ها را جایگزین بازار کرده‌اند؛‌ با این شرایط این سوال مطرح می شود که آیا ایده وزارت صمت جواب داده و بازار شکل کاهشی به خود گرفته است؟

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 609 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت یک میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی 5 میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز افت 4 میلیونی داشت و در بازار با قیمت 542 میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز 690 میلیون تومان قیمت گذاری شد و کاهشی 2 میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم افتی 12 میلیونی در بازار داشت و 905 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش 7 میلیونی داشت . اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» یک میلیارد و 15 میلیون تومان شد و کاهشی 12 میلیونی را تجربه کرد.

ایران 31

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید