افزایش شبانه قیمت دلار

هراس دلار از تنش آبی طالبان و ایران /پیش بینی بازار ارز امروز

کدخبر: ۵۷۴۷۹۱
در دو روز پایانی هفته قبل اختلاف ایران و افغانستان درباره رهاسازی و تامین حقابه ایران باعث شد بخشی از معامله گران تصور کنند که تنش آبی ایران و طالبان ممکن است بر روی بازار ارز هرات تاثیر بگذارد.
هراس دلار از تنش آبی طالبان و ایران /پیش بینی بازار ارز امروز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی عصر پنجشنبه و روز جمعه رشد کرد. امری که نشان می دهد سطح انتظارات در بازار ارز همچنان برای نرخ دلار در تهران صعودی است. 

رشد قیمت دلار در پشت خط

قیمت دلار  روز جمعه از نیمه کانال ۵۱ هزار تومان عبور کرد و همین امر باعث شد کمتر کسی حاضر به فروش دلار شود. البته دلار در واپسین ساعات معاملات پشت خطی دیشب در محدوده ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان ایستاد.

برخی از فعالان می‌گفتند تا زمانی که اسکناس آمریکایی بالای مرز ۵۱ هزار تومان است ، احتمال برگشت به پله هفتم و هشتم کانال 50 هزار تومان غیر محتمل خواهد بود. 

هراس دلار از تنش آبی طالبان و ایران

در دو روز پایانی هفته قبل اختلاف ایران و افغانستان درباره رهاسازی و تامین حقابه ایران باعث شد بخشی از معامله گران تصور کنند که  تنش آبی ایران و طالبان ممکن است  بر روی بازار ارز هرات تاثیر بگذارد  و در نتیجه مراودات تجاری ایران کابل با چالش روبرو شود. بنابراین سطح تقاضا در معاملات پشت خطی هرات تا حدودی بالا رفت و با رشد تقریبا 300 تومانی به مرز حمایتی 51 هزار و 250 تومان رسید.  

از طرفی هم با توجه به پایان ثبت‌نام  خودرو  در روز جمعه ممکن است بخشی از نقدینگی با بازار دلار سرازیر شود.تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیز موجب شده انتظارات مثبتی که به واسطه اخبار برجامی به وجود آمده بود تا حدودی کمرنگ شود. 

دلار صعودی می شود؟

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران تصور می کنند که نرخ دلار در روز جاری مسیر رشد را دنبال خواهد کرد با این حال برخی از دیگر می گفتند احتمالا دلار در همان بازه قیمتی هفته گذشته نوسان اندکی داشته باشد . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید