جسارت خریدارن دلار بیشتر شد؟

قیمت دلار در یک قدمی خاکریز جدید /طلا ریزش کرد، سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۶۸۳۸۵
اقتصادنیوز: بازیگران ارزی تهران امروز بار دیگر به سمت تصرف خاکریز دوم کانال پنجم اقدام کردند و تا یک قدمی این کانال پیش رفتند.
قیمت دلار در یک قدمی خاکریز جدید /طلا ریزش کرد، سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ،طبق اعلام سایت ها و کانال های خبری، در نیمه اول معاملات نقدی امروز چهارشنبه 30 فروردین 1402، قیمت دلار و سکه هم در بازار رسمی نوسان صعودی را تجربه کرد هم در بازار غیر رسمی . 

دلار در یک قدمی خاکریز جدید

بازیگران ارزی تهران امروز بار دیگر  به سمت تصرف خاکریز دوم کانال پنجم اقدام کردند و تا یک قدمی این کانال پیش رفتند. 

سیگنال صعودی درهم به دلار /جسارت خریدارن دلار بیشتر شد؟ 

فعالان اقتصادی یکی از دلایل اصلی قدرت گرفتن بازیگران ارزی تهران را ناشی از صعودی شدن نرخ دلار در هرات می دانند. گفته می شود اسکناس آمریکایی در بازار مذکور امروز با گپ مثبت باز شده است.

از طرفی هم نرخ حواله درهم امروز 120 تومان بالاتر از روز گذشته به فروش رسید. پیش از این تحلیلگران ارزی گفته بودند در صورتی که درهم از مرز حساس عبور کند این امر جسارت خریدارن بازار دلار را افزایش خواهد داد . 

معامله گران دلار به دنبال بالا آوردن کف قیمت دلار

در شرایط کنونی بسیاری از اتاق‌های معاملاتی از همین الان به استقبال تعطیلات رفتند. برخی تحلیلگران فنی باور دارند که معامله‌گران در پی بالا آوردن کف قیمت دلار هستند و قصد دارند بازار ارز، خاطره اسکناس آمریکایی زیر مرز ۵۰ هزار تومان را از ذهنش پاک کند. این در حالی است که تا همین اواخر پاییز گذشته، دلار حتی بالای مرز ۴۰ هزار تومانی را به چشم ندیده بود.

تداوم رشد قیمت دلار مبادله ای

در سمت رسمی بازار، امروز چهارشنبه 30 فروردین 1402، اکثر قیمت ها در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نوسان صعودی را تجربه کرد. قیمت دلار مبادله ای (اسکناس) در این مرکز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد. نرخ دلار مبادله ای امروز با 120 تومان افزایش در محدوده 42 هزار و 287 تومان به فروش رسید. همچنین روز گذشته نرخ دلار مبادله ای 140 تومان رشد را ثبت کرده بود. 

یورو در مسیر رشد

قیمت یورو در این مرکز امروز برخلاف روز گذشته مسیر رشد را طی کرد.نرخ یورو مبادله ای امروز رقم 46 هزار و 333 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته نزدیک به 130 تومان نوسان افرایش را نشان می‌دهد.

نوسان صعودی درهم در مرکز مبادله

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 514 تومان اعلام شده است که نسبت به روز سه شنبه 66 تومان نوسان صعودی را نشان می دهد. 

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم

نرخ حواله دلار نیز در این مرکز با رشد محدودی 38 هزار و 444 تومان است.

حواله یورو تغییر کانال داد

حواله یورو امروز وارد کانال 42 هزار تومان شد و در محدوده 42 هزار و 123 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل 283 تومان بالا رفته است.

رشد اندک نرخ حواله درهم

نرخ حواله درهم نیز 10 هزار و 467 تومان اعلام شده که نسبت به دیروز اندکی رشد کرده است. 

نوسان محدود نرخ ارز توافقی 

نرخ ارز توافقی هم امروز مانند بازار آزاد و مرکز مبادله نوسان صعودی را ثبت کرد. قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 فروردین 1402 به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان در زمان نگارش این گزارش بطور میانگین حدود 42 هزار و 177 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته رشد 44 تومانی را نشان می دهد.

در همین سایت قیمت یورو توافقی وارد کانال 46 هزار تومان شده است. قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین 13 هزار و 82 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا جهانی ریزش کرد 

بازار جهانی طلا امروز شاهد دنده معکوس زدن قیمت اونس طلا بود.فلز گران بها در بازار امروز مرز 2 هزار دلار را از دست داد و با ریزش 22 دلاری نسبت به دیروز در محدوده 1985 دلار به فروش رسید. 

 سکه و طلا در تهران خیز برداشت

با این حال، دو فلز زرد رنگ بازار داخلی ایران امروز بی توجه به بازار جهانی طلا به سمت بالا خیز برداشتند. معامله گران بازار طلا و سکه امروز گوش به فرمان نرخ دلار بودند. 

 آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز با 28 هزارو 700 تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده 2 میلیون و 583 هزار و 200تومان به فروش رسید.

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز  وارد کانال 31 میلیون تومان شد و با افزایش تقریبا 188هزار تومانی نسبت به روز گذشته به سطح 31 میلیون و 92 هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز با افزایش تقریبا 136هزار تومانی به طور میانگین رقم 18 میلیون و 447 هزار تومان را نشان می‌دهد.

امروز چهارشنبه 30  فروردین 1402 قیمت ربع سکه در کانون صرافان حدود 11 میلیون و 366 هزار تومان اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 89 هزار تومان بالاتر است. 

طبق اعلام سایت اتحادیه نرخ سکه امامی امروز با 31 میلیون و501 هزار تومان بازگشایی شد و در نیمه روز بر روی 31 میلیون و 387 هزار تومان قرار گرفته است. روز گذشته نرخ سکه امامی در این سایت 31 میلیون و 390 هزار تومان بوده است. 

نیم سکه هم با 100 هزار تومان افزایش در محدوده 18 میلیون و 800 هزار تومان به فروش رسید.ربع سکه هم 11 میلیون 670 هزار تومان اعلام شده است که نسبت به دیروز 70 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید