گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و سکه 6 فروردین؛

خبری از خریدوفروش دلار نیست /اختلاف یک میلیونی در بازار سکه

کدخبر: ۵۶۳۴۴۱
روز یک شنبه خبری از فروش سنگین در بازار ارز نبود و فضای بازار حالت نیمه تعطیل داشته است.
خبری از خریدوفروش دلار نیست /اختلاف یک میلیونی در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار ارز و طلا روز یک شنبه نشان می دهد که، نوسانات دلار، متعادل تر بود و نزول و افزایش معناداری در بازار رخ نداد.

تغییرات محدود قیمتی در بازار سکه

در بازار سکه نیز دامنه تغییرات قیمتی محدود بود، ولی قدرت خریداران در سطح بالاتری نسبت به فروشندگان قرار داشت و همین موضوع باعث شد که فلز گران بهای داخلی کمی نسبت به روز شنبه رشد قیمت را تجربه کند.

جدا از افزایش قیمت، سطح نااطمینانی در بازار سکه داخلی معنی دار بود، چرا که اختلاف نرخ خرید و فروش در برخی موارد به بالای یک میلیون تومان می رسید.

سایت یکی از فروشندگان مورد اعتماد سکه بازان، دیروز نرخ خرید را 30 میلیون و 700 هزار تومان درج کرده بود، حال آنکه نرخ فروش در همین سایت 31 میلیون و 700هزار تومان بود.

دلار در دهه پنجم

اظهارات معامله گران  نشان می داد که روز یک شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار غیررسمی در دهه پنجم قیمتی، تغییرات خود را به ثبت رساند. به این ترتیب می توان گفت که روز یک شنبه خبری از فروش سنگین در بازار ارز نبوده است و فضای بازار حالت نیمه تعطیل داشته است.

خریدوفروش دلار به بعد از تعطیلات موکول شد؟

به نظر می رسد معامله گران تمایل دارند تا پایان تعطیلات نوروز، خرید و فروش های بزرگ خود را انجام ندهند و رفتار بازارساز در روز چهارده فروردین را رصد  کنند. با این حال، کمتر معامله گری در شرایط کنونی تمایل دارد که در موقعیت فروش قرار بگیرد و همین موضوع، سمت عرضه ارز را محدود به تحرکات بازارساز کرده است.

پیام عدم تغییر قیمت دلار در بازار رسمی

در این میان، بازارساز نیز در 2 روز ابتدایی هفته، فعالیت سنگینی نداشته است و حداقل در مرکز مبادلات ارزی، نرخ دلار روی همان کانال 40 هزار تومان بدون تغییر باقی مانده است.

بی تغییر بودن قیمت دلار در این بازار از نظر برخی معامله گران نشان می دهد که بازارساز پیش از پایان تعطیلات، تمایلی ندارد که سیگنال مشخصی به معامله گران ارسال کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید