گزارش «اقتصادنیوز» از کارنامه قیمت خودرو در سال 1401

شوک دلار به کانال‌های قیمتی در بازار خودرو +نمودار

کدخبر: ۵۶۰۵۳۵
اقتصادنیوز: افزایش قیمت دلار در سال 1401 سیگنال افزایشی به بازار خودرو فرستاد و قیمت ها از ابتدا تا انتهای سال تفاوت محسوسی را شاهد بودند.
شوک دلار به کانال‌های قیمتی در بازار خودرو +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز،  روند رشد قیمت خودروهای منتخب در سال 1401 چگونه بوده است؟ در این سال بازار خودرو چه شکل و شمایلی داشته است؟ در یکسال گذشته آیا شاهد رشد قیمت خودروهای داخلی بودیم یا بازار توانست ثبات خود را حفظ کند؟ ارزیابی‌ها نشان می دهد در مدت زمان مورد بررسی بازار شکل و شمایل افزایشی داشته است.

جهش قیمت ها در بازار خودرو

 ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که از نیمه فروردین سال گذشته تا نیمه اسفند ماه قیمت خودرو در بازار شکل جهشی داشته است.  بطوریکه در مدت زمان مورد بررسی بازار خودرو رشد 186 تا 895 میلیون تومانی را تجربه کرد.

ازار خودرو در مدت زمان مورد بررسی شاهد حذف خودروهای با رنج قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان بود و با این شرایط قیمت خودروهای اقتصادی یا خودروهایی که در گروه میان رده‌ها قرار داشتند از مرز 300 میلیون عبور کرد.

از سوی دیگر در قیمت خودروهایی که اولین ماه سال گذشته با رنج قیمتی 300 تا 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری می شدند در آخرین ماه سال از مرز 600 میلیون تومان فراتر رفت و دسترسی به آنها برای خریداران مشکل شد   

علاوه بر موارد مذکور در این مدت شاهد رسیدن قیمت برخی خودروهای داخلی به مرز 2 میلیارد تومان نیز بودیم.

 روند رو به رشد نرخ دلار یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار خودرو جهش قیمت از ابتدای سال گذشته را به آن نسبت می دهند. چه آنکه در یکسال گذشته دلار روند افزایشی عجیب به خود گرفت و همین امر موجب شد تا خودرو هم از این فرمول پیروی کند.

تغییر قیمت یکساله

   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید