به گزارش اکوایران، بخشی از معامله‌گران باور داشتند که بازارساز با عرضه سنگین دلار در دهه فجر، مانع از رشد قیمت اسکناس آمریکایی خواهد شد. این دسته انتظار دارند پس از 22 بهمن تا حدی هراس از عرضه بازارساز در میان معامله‌گران افت کند و دلار بار دیگر در مسیر افزایشی قرار بگیرد.

در روزهای تعطیل جمعه و شنبه نیز گفته می‌شد تا حدی میزان خریدها در بازار پشت خطی رشد کرده بود و دلار توانسته بود به سوی کانال بالاتری حرکت کند. با این حال، امروز (یکشنبه) با آغاز به کار رسمی بازارساز، ممکن است عرضه ارز افت خاصی نکند و فشار فروش صرافی‌های منتخب موجب شود دلار رشد روزهای تعطیل را پس دهد.

دیروز بازیگران افزایشی سعی داشتند این دیدگاه را برجسته کنند که آمریکا نه‌تنها به دنبال دور جدید مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه قصد دارد سختگیری‌های خود در مورد تحریم‌ها را افزایش دهد. با این حال، بخشی از فعالان باور دارند که آمریکا پس از کاهش سطح تنش‌ها در داخل ایران، به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای جدیدی خواهد بود و این موضوع، انتظارات در بازار ارز را تغییر خواهد داد.

در این میان، برخی فعالان باور دارند که تقویت ارزش دلار در ترکیه و وضعیت نابسامان پس از زلزله در این کشور می‌تواند زمینه‌ساز خروج ارز ایران به سوی کشور همسایه شود. با این حال، از نگاه بیشتر فعالان وضعیت آتی کوتاه‌مدت بازار ارز بیشتر به سطح عرضه ارز توسط بازارساز خواهد داشت تا هر اتفاق دیگری.