امید سکه بازان به رشد قیمت طلا

طلسم سخت در بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۵۵۴۲۴۸
اقتصادنیوز: از نگاه فعالان بازار تا زمانی که بازار ارز شاهد نوسانات اندک نرخ دلار باشد انتظار رشد قابل توجه قیمت سکه دور از انتظار است.
طلسم سخت در بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در چند وقت اخیر در یک محدوده خاص یخ زده است. بررسی ها نشان می دهد که سکه بازان در چند وقت اخیر حاضر به فروش فلز گران بهای خود زیر محدوده 23 میلیون و 800 هزار تومان نبوده اند و از سوی دیگر توان کافی برای عبور از محدوده طلسم شده بازار ساز یعنی 24 میلیون و 200 هزار تومان و رسیدن به نیمه کانال 24 میلیون تومان را نداشته اند.

کف بینی قیمت دلار /شوک افغانستان به بازار دلار ایران

به عبارتی می توان گفت سکه در یک محدوده 400 هزار تومان گرفتار شده است. 

قیمت دلار چرا صعودی نمی شود؟

از نگاه فعالان بازار تا زمانی که بازار ارز شاهد نوسانات اندک نرخ دلار باشد انتظار رشد قابل توجه قیمت سکه دور از انتظار است. اما قیمت دلار چرا صعودی نمی شود؟

تحلیلگران ارزی چند دلیل برای کاهش هیجانات ارزی مطرح کرده اند. نزدیک شدن نرخ دلار در بازار آزاد و رسمی ، سیگنال پیش فروش خودرو که باعث شده بخشی از ریال روانه بازار خودرو شود و پول از بازار ارز خارج شود، تلاش بازار ساز برای کنترل قیمت ها در دهه فجر و... 

امید سکه بازان به رشد قیمت طلا 

در این میان عده ای از فعالان بازار می گویند در صورتی که نرخ طلای جهانی صعودی شود  این امر ممکن است قدرت سکه بازان داخلی را تقویت کند.

در شرایط فعلی گفته می شود چین تقاضا برای خرید طلا و افزایش ذخایر طلای خود را افزایش داده است. عده ای از فعالان بازار معتقدند این امر ممکن است موجب رشد طلای جهانی و حرکت آن به سمت مرز 2 هزار دلار شود. تحلیلگران معتقدند که اگر این اتفاق رخ دهد این امروزمی تواند سکه را از محدوده حفاظتی 24 میلیون و 200 هزار تومان آزاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید