ییلاق قشلاق بین دلار، سکه و خودرو

کف‌بینی قیمت دلار/شوک افغانستان به بازار ارز ایران

کدخبر: ۵۵۴۲۵۹
در بازار یک خبر پیچیده بود که افغانستان هم خروج دلار را محدود کرده است. بعد از عراق این دومین همسایه‌ای است که درباره خروج دلار سختگیری می‌کند.
کف‌بینی قیمت دلار/شوک افغانستان به بازار ارز ایران

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران در معاملات بازار روز چهارشنبه در سطح ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد، معامله‌گران می‌گویند حال و روز بازار طی هفته گذشته مثل این می‌ماند که به کافه بروی و بگویی همان همیشگی.

معاملات دلار سخت شد

چهار دلیل برای این حالت بازار گفته می‌شود: اول اینکه کلا معامله دلار سخت شده است. دوم: بواسطه از بین رفتن شکاف قیمتی بین صرافی و بازار، سهمیه دلاری خریدار ندارد. سوم: ثبات نرخ صرافی ملی در کانال ۴۳. چهارم هم پیش‌فروش خودرو.

الگوی آخر هفته های بازار

علاوه بر گیر کردن دلار در ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان در روزهای کاری، از اواخر دی یک الگوی دیگر در آخر هفته‌ها مشاهده می‌شود. این الگو اینطور بوده که دلار یک سرک به کانال ۴۵ هزار تومان می‌کشد و با شروع هفته جدید عقب می‌نشیند.

گفته می‌شود این الگو از اواخر دی هر هفته تکرار می‌شود. خیلی‌ها منتظرند ببینند هفته منتهی به ۲۲ بهمن هم این الگو تکرار می‌شود یا نه.

شوک دلاری افغانستان به بازار ایران؟

در بازار یک خبر پیچیده بود که افغانستان هم خروج دلار را محدود کرده است. بعد از عراق این دومین همسایه‌ای است که درباره خروج دلار سختگیری می‌کند.

کلا فضای بازار ارز و سکه به اخبار وابسته است و بازار تبدیل شده به دو قطب مثبت و منفی هم‌وزن. در گذشته هم این قطب‌ها وجود داشت اما الزاما هم‌وزن نبودند.

اخبار که دلار را چپ و راست می کند

الان یکسری‌ها با اخبار مثبت دلار را چپ و راست می‌کنند به سمت پایین، یکسری ها هم با اخبار منفی دلار را چپ و راست می‌کنند به سمت بالا.

بخاطر همین یکسری از تحلیل‌گران رو آورده‌اند به کف‌بینی دلار در صورت مخابره اخبار مثبت.

2oVcjmNFZ6Sl

کف بینی قیمت دلار

آن‌ها می‌گویند اگر گروسی به تهران سفر کند کف دلار ۴۲ هزار است، اگر مذاکرات از سر گرفته شود کف دلار ۳۹ هزار و اگر توافق شود کف دلار ۳۵ خواهد بود. می‌شود گفت دارند کف‌بینی دلار با خبر خوب و خیلی خوب و عالی را می‌کنند.

ییلاق قشلاق بین بازار ارز و سکه و بازار خودرو

چند روز گذشته اشاره شد که یکسری‌ها مالشان را در بازار ارز و سکه می‌فروشند و ریالش را وارد بازار خودرو می‌کنند. در روز چهارشنبه این مسیر یک دوربرگردان به آن زده شد.

معامله‌گران می‌گفتند مسیر حرکت ریال از ارز و سکه به خودرو یک طرفه نیست بلکه دو طرفه‌ است. اینطوری که، آن‌هایی که ثبت نام کرده‌اند، اگر به دلیل عرضه کم سرشان در بازار خودرو بی‌کلاه بماند بلافاصله به بازار ارز و سکه برمی‌گردند و اینطوری نیست که بمانند تا مرحله بعد. درواقع ریال بین ارز و سکه و خودرو ییلاق قشلاق دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید