خسارت سنگین زلزله ترکیه به یک قلعه تاریخی+ عکس

این زمین لرزه به بزرگی ۷.۷ ریشتر حوالی ساعت ۴:۱۷ بامداد رخ داد و خسارات سنگینی بر جای گذاشت. جدا از همه مرگ های ناگوار ناشی از این پدیده طبیعی، بسیاری از مکان های تاریخی با خاک یکسان شده اند که بزرگترین خسارت را قلعه غازیانتپ دیده‌است که بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت داشت.

قلعه غازی عینتاب، یک مکان تاریخی در شهری در جنوب شرقی ترکیه است. این شهر در طول امپراتوری بیزانس در قرن دهم تأسیس شد و متعاقباً توسط امپراتورها و فرهنگ‌های مختلف که در طول تاریخ شهر را کنترل کرده‌اند، تغییرات و اضافه‌کردن‌های متعددی را تجربه کرده است. این قلعه بر روی تپه ای مشرف به شهر قرار گرفته است و آن را به قلعه ای ارزشمند در طول تاریخ تبدیل کرده است.

index

قلعه غازی عینتاب یک پایگاه نظامی مهم در دوران بیزانس بود که از منطقه در برابر مهاجمان محافظت می کرد. ارامنه بعداً در طول سلطنت خود در قرن دوازدهم بر این شهر، قلعه را تعمیر و بزرگ کردند. در طول امپراتوری عثمانی، قلعه غازی عینتاب به عنوان یک مرکز نظامی، سیاسی و فرهنگی اهمیت یافت و گسترش یافت و مستحکم شد.

این قلعه دارای یک حیاط مرکزی وسیع است که با دیوارهای بلند، برج ها و دروازه ها احاطه شده است. این قلعه همچنین دارای ساختارهای تاریخی دیگری مانند مسجد، حمام و آب انبار است که بینشی از میراث غنی فرهنگی و معماری منطقه را ارائه می دهد.

این قلعه همچنین دارای دیوارها و برج‌های دفاعی است که تکنیک‌های مهندسی نظامی برتری را که در طول ساخت آن به کار رفته است را نشان می‌دهد.

index

قلعه غازی عینتاب در طول سال ها در برابر چندین جنگ و تهاجم مقاومت کرده است و اکنون یک مقصد گردشگری محبوب در این شهر است. بازدیدکنندگان می‌توانند از دیوارها، برج‌ها و حیاط‌های قلعه بازدید کنند و مناظر شهر را تحسین کنند. رویدادهای فرهنگی، از جمله نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و جشنواره‌ها نیز برای بزرگداشت میراث فرهنگی غنی شهر در قلعه برگزار می‌شود.

ابتدا باید از مسیری که مملو از بناهای یادبود رزمندگان مقاومت است بالا رفت، سپس از دروازه ای عبور کرد و سپس دروازه ای دیدنی تر. قلعه غازی عینتاب به عنوان یک پست دیده بانی توسط امپراتوری هیتی ها و سپس به عنوان یک قلعه اصلی توسط امپراتوری روم در بالای تپه ای در مرکز غازی عینتاب ترکیه در قرن دوم و سوم پس از میلاد ساخته شد. بین سال‌های ۵۲۷ تا ۵۶۵ پس از میلاد، امپراتور ژوستینیانوس آن را گسترش داد و بازسازی کرد.

قلعه غازی عینتاب یک مکان تاریخی جذاب است که نگاهی اجمالی به تاریخ غنی و میراث فرهنگی جنوب ترکیه دارد. این قلعه به عنوان ادای احترام به قدرت نظامی و استعدادهای سازنده تمدن های متعددی است که در طول قرن ها بر شهر حکومت کرده اند و مایه افتخار مردم غازی عینتاب است. بازدیدکنندگان از سراسر جهان به دلیل تاریخ، زیبایی و موقعیت استراتژیک قلعه به سمت این قلعه جذب می شوند.

دیدن این که قلعه از آزمون زمان جان سالم به در برده بود، ویرانگر است، اما نه از آزمون طبیعت. بیش از ۲۰ قرن این قلعه شاهد جنگ‌ها و محاصره‌های متعددی بوده است که همانطور که عکس‌های قبلی نشان می‌دهند با قدرت در برابر آن مقاومت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.