گفتار درمانی در بازار ارز جواب می دهد؟

قیمت دلار فریز شد /پیش بینی قیمت دلار 12 بهمن

کدخبر: ۵۵۲۶۱۱
عده ای از بازیگران ارزی باور دارند که دلار در روز های اخیر به یک نقطه تعادل رسیده است.این دسته از معامله گران می گفتند به نظر می رسد در شرایط تعادل، در روز جاری نوسان شدیدی در بازار رخ ندهد،
قیمت دلار فریز شد /پیش بینی قیمت دلار 12 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در روزهای اخیر در یک محدوده خاص فریز شده است. از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز صعود یا نزول چشمگیری را ثبت نکرده است.

در شرایط فعلی مهمترین پرسش بازار وضعیت ارز در دهه فجر است. معامله‌گران به صورت سنتی تصور می‌کنند بانک مرکزی دهه فجر اجازه نمی‌دهد قیمت دلار بالا برود. برخی از آن‌ها اعتقاد دارند دولت با مراعات حال بورس تلاش دارد قیمت دلار به جای شارپی، پله‌ای پایین بیاید.

رشد قیمت دلار در بازار شبانه 

شب گذشته آمریکا و استرالیا از تحریم های جدید خبر دادند و به دنبال آن قیمت دلار در معاملات پشت خطی رشد کرد. عده ای از معامله گران می گفتند سطح انتظارات برای دلار صعودی است.

مرز تعادل در بازار ارز 

با این حال عده ای دیگر باور دارند که دلار در روزهای اخیر به یک نقطه تعادل رسیده است. این دسته از معامله گران می گفتند به نظر می رسد در شرایط تعادل، در روز جاری نوسان شدیدی در بازار رخ ندهد، با این حال، در ماه های اخیر، بارها اسکناس آمریکایی، معامله گران را سوپرایز کرده است و به همین دلیل، بسیاری از معامله گران رفتار خود را در نهایت بر اساس نوسانات لحظه ای قیمت تنظیم می کنند.  

گفتار درمانی برای قیمت دلار 

از سوی دیگر سید ابراهیم رئیسی شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی خود گفته دولت به دنبال نزدیک کردن نرخ دلار آزاد و نیمایی به هم است.رئیسی یکی از دلایل افزایش قیمت دلار را ناشی از اعتراضات دانست.

رئیس‌جمهور ادامه داد: انتظارات تورمی که در قیمت دلار وجود دارد، حتماً در قیمت‌گذاری آن تأثیر دارد، ما ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینان داریم و هیچ نگرانی از این زمینه نداریم و فروش نفت داریم و پول آن وصول می‌شود.

شب گذشته عده ای از معامله گران می گفتند اظهارات رئیسی گفتار درمانی است و تا زمانی که جهت انتظارات به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی داخلی و بین المللی تغییر نکند گفتار درمانی صرفا به عنوان یک مُسکن کوتاه مدت عمل خواهد کرد و احتمال صعودی شدن قیمت ها در بلند مدت وجود خواهد داشت.

پیش بینی قیمت دلار 

برخی از تحلیل گران اعتقاد دارند که در شرایط کنونی، نوسان دلار در میانه دهه کانال 40 هزار تومانی با تقاضای سنگینی رو به رو نشده است و در صورتی که بازارساز بتواند مدت زمانی قیمت را از نوسان افزایشی محافظت کند، معامله گران خود به خود در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید