گزارش «اقتصادنیوز» از عرضه و تقاضای بازار امروز؛

روز قندی بورس تهران /اردستان در صدر نشست

کدخبر: ۵۵۲۴۳۷
اقتصادنیوز: امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه قند و شکر رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار سهام بود.
روز قندی بورس تهران /اردستان در صدر نشست

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز سه‌شنبه یازدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش 16 هزار و 873 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 556 هزار و 552 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد 6 هزار و 402 واحدی در رقم 486 هزار و 40 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 173 واحدی در سطح 20 هزار و 235 واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 470 نماد رشد قیمت داشتند و 186 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه قند و شکر رشد کرد و این گروه سبزترین گروه بازار سهام بود. نمادهای فولاد، وبملت و فملی بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای رمپنا، وساخت و شاراک بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و زاگرس بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل   فرابورس   گذاشتند و نمادهای بپاس، وهور و وملل بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و  خودرو  و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، گدنا و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز  ارزش معاملات  کل بازار سهام به 17 هزار و 692 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 852 میلیارد تومان بود که 39 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 8 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 6 هزار و 432 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 125 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 5 درصدی به 459 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 54 درصد کاهش یافت و 318 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 153 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدیس (شرکت پاکدیس) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وساخت اختصاص داشت و پس از وساخت، نمادهای غاذر، کتوکا، انرژی1 و سدشت بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید