افت ارزهای دیجیتال با شیب ملایم

بازگشت قیمت اتریوم به زیر 1600 دلار!

کدخبر: ۵۵۲۲۳۸
اقتصادنیوز: بازار ارزهای دیجیتال در روز جاری منفی است اما قیمت ها افت نگران کننده ای نداشته اند. بیت کوین هم توانسته در کانال 23000 دلار باقی بماند.
بازگشت قیمت اتریوم به زیر 1600 دلار!

به گزارش اقتصادنیوز ، هم اکنون بیت کوین با کاهش حدود یک درصدی قیمت، در حدود 23100 دلار معامله می شود. بازده هفتگی بیت کوین همچنان مثبت است و افرادی که یک هفته قبل خرید کرده اند، اکنون یک درصد سود کرده اند. البته در مقیاس ماهانه وضعیت بسیار بهتر است و قیمت رشد 39 درصدی داشته است.

بیت کوین با ارزش بازار 446 میلیارد دلار، طی شبانه روز گذشته 26 میلیارد دلار معامله شده است. ارزش معاملات نسبت به دیروز رشد کرده که این رشد ارزش معاملات، اثر بازگشایی بازارهای جهانی است.

امروز شاخص ترس و طمع بیت کوین به عدد 61 رسیده و در محدوده طمع قرار گرفته است. این شاخص برای یازدهمین روز متوالی خارج از منطقه ترس قرار دارد. عدد 61 کنونی شاخص ترس و طمع، بالاترین رقمی است که این شاخص از 25 آبان 1400 تا به حال ثبت کرده است. در آن زمان قیمت بیت کوین حدود 65000 دلار بود.

قیمت اتریوم به کمتر از 1600 دلار رسید

اتریوم هم امروز منفی است و کمی بیشتر از یک درصد افت کرده. قیمت این آلت کوین هم اکنون در حدود 1580 دلار است. اتریوم در مقیاس هفتگی 3 درصد افت داشته اما در مقیاس ماهانه 32 درصد رشد کرده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته حدود 9 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 194 میلیارد دلار است.

در شرایطی که در روند صعودی اخیر اتریوم نتوانسته خیلی چابک تر از بیت کوین عمل کند، اما همچنان نظر سرمایه گذاران این است که اتریوم نسبت به بیت کوین پتانسیل رشد بیشتری دارد.

طبق نظرسنجی سایت کوین شیرز از 47 سرمایه گذار که جمعا 390 میلیارد دلار سرمایه را مدیریت می کنند، نظر اکثریت این بوده که اتریوم در مقایسه با بیت کوین و حتی سایر ارزهای دیجیتال، چشم انداز رشد بهتری دارد.

افت اکثر آلت کوین ها

با وجود اینکه بیت کوین امروز افت کوچکی داشته، اما آلت کوین ها وضعیت خوبی ندارند. البته ریزش آلت کوین ها هیجانی نیست اما آن ها اکثرا افت قیمت داشته اند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، به جز دسنترالند که 2 درصد رشد قیمت داشته، مابقی آلت کوین ها امروز رنگ قرمز دارند.

جالب اینکه تمام آلت کوین های منفی، افتی بیشتر از یک درصد داشته اند. اما هیچ کدام از آن ها هم افتی بیشتر از 8 درصد ندارند. لیدو دائو با افت 7.5 درصدی، بیشترین کاهش قیمت را دارد و تزوس، فلو، نیر پروتکل، الگوراند و تون کوین منفی 6 درصدی های امروز هستند. مابقی آلت کوین های منفی هم افتی کمتر از 6 درصد دارند.

ارزش بازار یک درصد کاهش یافت

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افتی یک درصدی به 1.05 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات رشد خوبی داشته و با 32 درصد افزایش نسبت به دیروز، به 54 میلیارد دلار رسیده است.

طی شبانه روز گذشته ارزش معاملات دیفای 4 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 48 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید