در بررسی عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران مطرح شد

امتیاز تاریخی زاکانی به 4 درصدی ها

کدخبر: ۵۵۲۰۵۳
اقتصادنیوز : خزانه دار شورای شهر تهران گفت :‌ در بخش وصول عوارض شهرداری تهران از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ۴۵۴۷ میلیارد تومان درآمد داشته است که این به معنای آن است که در مجموع استفاده کنندگان از پاداش جایزه خوش حسابی مربوط به پرونده‌هایی با مبالغ بالا و چهار درصدی‌ها بوده‌اند و پرونده‌های با مبالغ زیر یک میلیارد تومان و ۹۶ درصدی‌ها کمترین بعد از اجرای مصوبه را به خود اختصاص داده‌اند.
امتیاز تاریخی زاکانی به 4 درصدی ها

به گزارش اقتصادنیوز حبیب کاشانی گزارش عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران را در صحن شورای شهر تهران قرائت کرد . او  به ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان منابع نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این منابع نسبت به طول کل پوشش منابع بودجه پنج درصد است و از مبلغ گفته شده مجموع عملکرد نقد و غیر نقد مبلغ ۳۲ هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان مربوط به عملکرد نقد و ۶۲۵ میلیارد تومان مربوط به عملکرد غیر نقد است.

نامه ۱۱۸ فعال بورسی به رئیس جمهور+ جزئیات

گران‌ ترین خودروی داخلی ۸۰۰ میلیون تومان شد

وی با اشاره به منابع درآمد ۹ ماهه سال جاری، گفت: در منابع حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی ۱۱ درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یک درصد و در فصل درآمدها ۸۸ درصد تحقق بودجه داشته‌ایم.

شهرداری تهران حدود ۱۰۱ درصد درآمدها را وصول کرده که اجرای آن ناشی از توسعه شهر و اجرای مصوبات اصلاحیه منابع شهرسازی است.

کاشانی تاکید کرد: در بخش منابع حاصل از واگذاری درآمدها نیز باید ۶۰۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۴۰۷ میلیارد تومان وصول شده است. همچنین در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی باید مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان وصول می‌شد که مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان وصول شده، یعنی میزان ۱۲۰ درصد وصول شده است که علت اصلی آن اوراق مشارکت گزارش شده است. درصد تحقق نسبت به مصوبه بودجه ۹ ماهه ۸۷ درصد است.

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر فروش املاک شهرداری تهران تصویب شود در اسفند ماه شاهد سیر صعودی تحقق بودجه شهرداری تهران خواهیم بود، گفت: برای تحقق بخش‌های مختلفی از بودجه به چند هزار میلیارد تومان بودجه و همت بالا نیاز است. برای مثال عوارض صدور مجوز احداث و بهره‌برداری سالیانه از دکل و آنتن هیچ درآمدی نداشتند و عوارض متمرکز گمرکی یارانه بلیت همگی صفر بوده‌اند و اگر قرار نیست آنها را دریافت کنیم و تلاشی برای آن انجام نمی‌شود، در رابطه با آنها ردیفی ایجاد نکنیم.

کاشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جدول درآمدی بودجه سال جاری شهرداری تهران گفت: در حوزه ارزش افزوده عملکرد چشمگیری داشته‌ایم اما در بسیاری از حوزه‌های دیگر موفق نبوده‌ایم. پارکینگ خط قرمز شورای شهر است و برای آن ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و مطابق با ادعای مردم وقتی به مناطق مراجعه می‌کنیم می‌گویند هیچ پارکینگی ساخته نمی‌شود و مردم در این حوزه دچار استیصال شدند.

وی افزود: درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار در بخش هزینه نقدی ۳۶ درصد بوده و در بخش غیر نقدی ۱۹ درصد بوده است. ۵۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان در بخش نقدی و غیر نقدی ابلاغ شده است اما با تخصیص اعتبار ۴۱ میلیارد تومان و عملکرد ۱۴ میلیارد تومان درصد جذب ۳۴ درصد است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه در دو بخش پایدار و ناپایدار بوده که در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان وصول شده است. حدود ۳۳ هزار و ۷۲ میلیارد تومان طی ۹ ماه گذشته وصول شده که نهایتا عملکرد شهرداری تهران در حوزه درآمدی ۵۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به مصوبه نحوه اخذ مطالبات شهرداری تهران در حوزه شهرسازی نیز گفت: در مجموع در بخش وصول عوارض شهرداری تهران از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ۴۵۴۷ میلیارد تومان درآمد داشته است که این به معنای آن است که در مجموع استفاده کنندگان از پاداش جایزه خوش حسابی مربوط به پرونده‌هایی با مبالغ بالا و چهار درصدی‌ها بوده‌اند و پرونده‌های با مبالغ زیر یک میلیارد تومان و ۹۶ درصدی‌ها کمترین بعد از اجرای مصوبه را به خود اختصاص داده‌اند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران منتهی به پایان آذرماه ماه سال جاری گفت: در گزارش مربوط به تخصیص و عملکرد بودجه، 41 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده اما عملکرد 14 هزار میلیارد و 300 میلیارد تومان است. فاصله میان تخصیص و عملکرد بسیار زیاد است .

او ادامه داد: به همین دلیل هفته گذشته به شهردار تهران گفتم همزمان با تقدیم بودجه گزارش عملکرد بودجه سال جاری هم ارائه شود که ایشان گفتند ربطی میان بودجه سال آینده و عملکرد امسال نیست که بنده شگفت‌زده شدم!

امانی گفت: وقتی به مناطق می‌رویم اغلب پروژه‌هایشان تعطیل شده است و تازه از ماه نهم به آرامی کار را شروع کرده‌اند. از مناطق که بگذریم، 16 هزار میلیارد تومان بودجه حوزه حمل و نقل بوده که برای همه ما بسیار مهم است و اولویت دارد. 7 هزار میلیارد تومان آن حقوق و دستمزد است، شهرداری بگوید آیا مابقی آن را تخصیص داده است یا نه، اگر تخصیص داده عملکرد چگونه بوده است؟

لطف الله فروزنده نیز در جریان بررسی گزارش حساب درآمد شهرداری تهران منتهی به آذرماه امسال با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۸۷ درصد بودجه محقق شده است، اظهار کرد: تکلیف ما ۵۰ هزار میلیارد تومان است و ۶۰ هزار میلیارد تومان از اختیارات ما در بخش نقد و غیرنقد خواهد بود که در بخش غیرنقد هشت هزار میلیارد تومان تکلیف داریم و به نظر می‌رسد به ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه بخشی از درآمدها رقم کمی دارد، اما ناشی از کم کاری نیست، گفت: چهار هزار میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های دولتی تاکنون تأیید شده که باید در سازمان حسابرسی نیز تأیید شود تا بتوانیم جذب کنیم.

فروزنده با بیان اینکه در بند به بند جدول بودجه، افزایش درآمد را شاهد هستیم، یادآور شد: عملکرد پس از ثبت انجام خواهد شد. عملکرد چهار هزار میلیارد تومان بود که حالا به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده و قطعا در این ماه به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

معاون مالی شهرداری تهران با اعلام اینکه ۹ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اعتبار دادیم که منتظریم اسناد آن بازگردد، تصریح کرد: ۷۰ درصد نقدینگی برای پروژه های عمرانی مناطق تخصیص داده‌ایم که در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان از ما طلبکارند. ۳۰۰۰ میلیارد تومان از اسناد مترو نیز باز است که به دنبال تسویه آن هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید