هشدار به سکه بازان؛ مراقب باشید نقره داغ نشوید

قیمت سکه به نقطه جوش رسید /پیش بینی قیمت سکه 8 بهمن

کدخبر: ۵۵۱۶۳۹
اقتصادنیوز:به عقیده برخی از معامله گران در شرایط فعلی ارزش ذاتی سکه به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که این امر ممکن است انتظارات را برای سکه تقویت کند.
قیمت سکه به نقطه جوش رسید /پیش بینی قیمت سکه 8 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه در روزهای پایانی هفته قبل جهش پیدا کرد.گفته می شود سکه امامی در روز پنجشنبه گذشته تا پله هشتم کانال ۲۴ میلیون تومان بالا رفته بود.

سکه به نقطه جوش رسید

فعالان بازار معتقدند فلز گران بهای داخلی به مرز حساسی رسیده و در بازار امروز احتمال ورود به کانال ۲۵ میلیون تومان وجود خواهد داشت.

سود ۳۰ میلیونی از هر کارت ملی به جیب چه کسانی می رود؟

سیگنال ارزش ذاتی سکه به بازار نقدی

به عقیده این دسته از معامله گران در شرایط فعلی ارزش ذاتی سکه به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است که این امر ممکن است انتظارات را برای سکه تقویت کند.

جزئیات حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو

این شاسی بلند محبوب ایرانی ها ۵ میلیارد تومان شد

احتمال تکرار سناریو هفته گذشته

به باور معامله گران هفته قبل که ارزش  ذاتی سکه به این محدوده رسید در بازار نقدی سکه تا نیمه کانال ۲۵ میلیون تومان بالا رفت.عده ای از سکه بازان می گفتند احتمال تکرار سناریو هفته اول بهمن ماه وجود دارد. 

توصیه مهم به سکه بازان؛ مراقب باشید دوباره نقره داغ نشوید

با این حال دسته دوم با احتیاط بیشتری بازار سکه را پیش بینی کردند. این دسته با یادآوری نقره داغ شدن عده ای از سکه بازان در هفته گذشته می گفتند درسته که ارزش ذاتی سکه بالا رفت و سکه فواره ای به بالای کانال ۲۵ میلیون تومان رسید اما دوباره آبشاری ریزش کرد و تا پله دوم کانال ۲۲ میلیون تومان پایین آمد.

بنابراین در حالی که برخی از معامله گران در انتظار صعود سکه هستند عده ای دیگر هشدار می دهند که مبادا با خریدهای هیجانی دوباره نقره داغ شوید.

این دسته توصیه می کردند معامله گران دست به عصا تر روانه بازار شوند.

نرخ دلار قطب نمای بازار سکه است

برخی از تحلیلگران بازار معتقدند سکه بازان امروز با قطب نمای دلار به سمت جلو یا عقب حرکت خواهند کرد. 

برخی فعالان انتظار دارند که بازارساز با  مداخله در بازار ارز، دلار را در مسیر کاهشی قرار دهد و به دنبال این موضوع، فروش ها در بازار سکه بیشتر شود.

ارز سهمیه ای، تقاضا برای سکه را کاهش می دهد؟

عده ای نیز باور دارند در ابتدای هفته بخشی از نقدینگی به سوی بازار صرافی های مجاز خواهد رفت. در انتهای هفته بخشی از معامله گران در صف های خرید ارز سهمیه ای جمع شدند تا از امکان خرید 5 هزار دلار با نرخ پایین تر برخوردار شوند. این موضوع می تواند سمت تقاضا در بازار سکه را تضعیف کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید