نقشه بانک مرکزی برای تخلیه حباب سکه

پیش بینی قیمت سکه 20 دی از مسیر دلار و طلا

کدخبر: ۵۴۷۶۴۱
قیمت سکه امامی روز یکشنبه در سایت اتحادیه طلا در محدوده ۲۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان بسته شد و در بازار دوشنبه تا ۲۱ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان بالا رفت.
پیش بینی قیمت سکه 20 دی از مسیر دلار و طلا

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در سومین روز هفته جاری نشان می دهد که قیمت سکه امامی در اتحادیه طلا و ارز بالاتر از کف بازار به فروش رسید.

سبقت سکه اتحادیه از بازار

قیمت سکه امامی روز یکشنبه در سایت اتحادیه طلا در محدوده ۲۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان بسته شد و در بازار  دوشنبه تا ۲۱ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان بالا رفت.

شوک نزولی دلار به قیمت سکه

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند افت قیمت سکه در بازار به دلیل کاهش قیمت دلار بود. این دسته از معامله گران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز دوباره نزولی شود قدرت سکه بازان افزایشی ضعیف تر خواهد شد.

پیش فروش 4 خودروی سایپا

با این حال برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند که قیمت دلار در معاملات پشت خطی اندکی رشد کرده است.

البته دیشب در بازار پشت خطی سکه امامی، میزان فروش‌ها بیشتر شد و این فلز گرانبها به زیر مرز 21 میلیون تومانی رفت.

بازدهی طلا مثبت شد

 قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزی که گذشت دو بخش متفاوت داشت. در قسمت اول قیمت طلا تا مرز ۱۸۸۰ دلار صعود کرد و به سقف هشت ماهه قیمت خود رسید. دلیل اصلی بخش صعودی طلا کاهش ارزش دلار آمریکا بود. شاخص دلار آمریکا هم اکنون به پایین ترین حد خود از ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ رسیده است.

اما در ادامه روز و با ارسال سیگنال انقباضی از سوی یکی از مقامات فدرال رزرو طلا تا مرز ۱۸۷۳ دلار عقب نشینی کرد هر چند که در نهایت بازدهی روزانه قیمت طلا در محدوده مثبت باقی ماند.

نقشه بانک مرکزی برای تخلیه حباب

در روز‌های گذشته خبری مبنی بر عرضه سنگین ربع‌ سکه در معاملات بورس‌کالا منتشر شد که مورد توجه فعالان بازار سکه و طلا قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی عرضه گسترده ربع‌سکه بهار آزادی از روز شنبه ۲۴ دی ماه به مدت سه روز کاری در قالب فروش سکه در بورس کالای ایران انجام می‌شود.

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس، به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی، معادل سکه‌‌‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

گفتنی است که در حال حاضر هر قطعه ربع‌سکه در رقمی معادل 8 میلیون و 600‌هزار تومان معامله می‌شود که حدود نیمی از این رقم به عنوان حباب ربع‌سکه محاسبه می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید