رفت و برگشت قیمت طلا در 18 دی ماه؛

3 دلیل افزایش قیمت دلار /قیمت سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۴۷۲۵۲
اقتصادنیوز : در بازار امروز یکشنبه 18 دی ماه قیمت دلار و سکه بالا رفت.
 3 دلیل افزایش قیمت دلار /قیمت سکه صعودی شد

به گزالرش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز یکشنبه 18 دی ماه هم در تهران صعودی بود هم در بازارهای همسایه.

رمز گشایی از 3 دلیل افزایش قیمت دلار 

معامله گران مدعی بودند که اولین سیگنال صعود از معاملات پشت خطی دیشب به بازار نقدی امروز صادر شد. برخی  از معامله گران دیشب مدعی بودند که نرخ دلار در معاملات پشت خطی تهران رشد کرده و حتی به نیمه کانال جدید هم نزدیک شده  بود.در معاملات پشت خطی هرات هم دیشب نرخ دلار به یک قدمی مرز جدید رسید.همین امر باعث شد در بازار امروز بازیگران ارزی آرایش صعودی به خود بگیرند. 

گپ مثبت در بازار دلار 

گفته می شود اسکناس آمریکایی امروز در تهران ، هرات و سلیمانیه با گپ مثبت باز شده است.در هرات صبح امروز نرخ دلار از چند مرز حساس عبور کرد و به کانال جدید رسید.

برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در کانل جدید تا پله سوم هم بالا رفته بود اما در نیمه ظهر اندکی از سرعت افزایشی آن کاسته شد و پایین آمد و برروی مرز جدید معامله شد. به عبارت دیگر می توان گفت ظهر امروز قیمت دلار در هرات در مقایسه با دیروز 750 تومان بالاتر بود.  

با این حال در سلیمانیه نرخ دلار  امروز متفاوت تر از هرات و تهران آغار به کار کرد. دلار در سلیمانیه در شروع معاملات امروز تقریبا 200 تومان پایین تر از روز قبل معامله شد اما در ادامه وارد کانال جدید شد  و به اولین مرز مقاومتی رسید.

معامله گران می گفتند عامل دیگر در رفتن فنر قیمت دلار به افزایش نرخ حواله درهم بر می گردد. قیمت درهم امروز مانند نرخ دلار با گپ 300 تومانی روانه بازار شد و  از نیمه کانال دیروز هم عبور کرد. قیمت درهم ظهر امروز در نزدیک به 200 تومان بالاتر از روز قبل معامله شد.  


در اکوایران ببینید؛ 

روایت خاندوزی از دلیل افزایش نرخ ارز 

رشد قیمت درهم در حالی است که سید احسان خاندوزی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دیشب با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات ارزی ناشی از انتظارات تورمی بود، تأکید کرد: بخش کوچکی از مشکلی که در آبان و آذر ایجاد شد ناشی از اشتباه تخصیص در زیرمجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد در مدت کوتاهی درباره تقاضای کالا‌هایی که باید با درهم وارد می‌کردند، دچار مشکل شود، زیرا در آن ایام درهم کم بود و تصور شده بود که کشور ارز کم دارد و برای تأمین آن هجوم آورده شود.

مرزهای پراسترس در بازار دلار و سکه /قیمت دلار به تتر رسید

جهش سنگین نرخ دلار متشکل 

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز  تا 39 هزار و 100 تومان بالا رفت که نسبت دیروز جهش قابل توجهی بود. اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر امروز  در حول و حوش 38 هزارو 950 تومان  معامله شد. روز گذشته نرخ دلار متشکل در محدوده 37 هزار و 677 تومان بسته شده بود.

رفت و برگشت قیمت طلا 

 در بازار داخلی ایران قیمت سکه و طلا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار صعودی بود.قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار هم  امروز تا 1 میلیون و 921 هزار تومان بالا رفت اما  بعد از نیمه ظهر امروز در محدوده 1 میلیون و 849 هزار و 500 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 9 هزار و 400 تومان کاهش را نشان می دهد. 

سکه صعودی شد 

قیمت سکه امامی امروز  در بازار رسمی امروز تا 21 میلیون و 855 هرار تومان بالا رفت اما در در زمان نوشتن این گزارش در محدوده  با 21 میلیون و 597 هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته 750 هزار تومان گران تر بود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید