شرط کاهشی شدن قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه اول دی، بعد از تحریم های جدید آمریکا

کدخبر: ۵۴۳۴۷۸
در صورتیکه نرخ دلار در بازار امروز مسیر رشد را دنبال کند این امر ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت سکه در بازار امروز شود.
پیش بینی قیمت سکه اول دی، بعد از تحریم های جدید آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز ، روز گذشته گفته شد که قیمت رسمی سکه امامی در مقایسه با روز سه شنبه ثابت مانده است. فلز زرد رنگ داخلی دیروز در محدوده 18 میلیون و 380 هزار تومان به فروش رسید. 

پیش بینی قیمت سکه از مسیر نرخ دلار و طلا 

قیمت اونس طلا نزدیک محدوده 1820 دلار معامله می شود. تحلیل گران درباره رفتار قیمتی طلا بر این باورند که پس از رالی صعودی در روز سه شنبه بازار به حالت انتظار درآمد تا گزارش رشد تولید ناخالص داخلی روز پنج شنبه منتشر شود. گزارش های جدید منتشر شده درباره افزایش مبتلایان به کرونا در چین نیز یکی دیگر از پشتیبانان طلا در روزی که گذشت بود. اجماع تحلیل گران درباره بازه محتمل نوسان طلا در روزهای آتی میان کف 1760 دلار و سقف 1840 دلار است.

فعاالان بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی در صورتی که قیمت طلای جهانی به سمت سقف 1840 دلار حرکت کند قدرت سکه بازان افزایشی در روز های آتی بیشتر خواهد شد. 

شوک تحریمی به قیمت سکه؟

از سوی دیگر برخی از معامله گران دیشب مدعی بودند بعد از تحریم های جدید آمریکایی علیه ایران ، نرخ دلار پشت خطی صعودی شده است. در صورتی این ادعا درست باشد و نرخ دلار در بازار امروز مسیر رشد را دنبال کند این امر ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت سکه در بازار امروز شود. 

البته عده ای از معامله گران با‌ اشاره به فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه می گفتند در صورت تداوم عقب نشینی نرخ دلار احتمال کاهش مجدد قیمت سکه وجود خواهد داشت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید