قیمت دلار رسمی کاهش یافت

شایعه درباره دلارهای سفید در تهران/ تاثیر رابرت مالی بر قیمت دلار

کدخبر: ۵۴۳۰۷۰
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران می گفتند بورل نرخ دلار را پایین کشید اما رابرت مالی دوباره دلار در تهران را صعودی کرد.
شایعه درباره دلارهای سفید در تهران/ تاثیر رابرت مالی بر قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار که روز گذشته تحت تاثیر توئیت بورل کاهشی شده بود در معاملات پشت خطی دیشب تحت تاثیر پیام توئیتری رابرت مالی و ...  آرایش صعودی به خود گرفت.‌

بورل، نرخ دلار را پایین کشید/ رابرت مالی، دلار را افزایشی کرد

عده ای از معامله گران می گفتند بورل نرخ دلار را پایین کشید اما رابرت مالی دوباره دلار در تهران را صعودی کرد.

قیمت دلار رسمی کاهش یافت 

البته گفته شد قیمت رسمی دلار در معاملات امروز نزولی بوده است.

افزایش قیمت دلار در هرات و سلیمانیه

 عقب نشینی نرخ دلار رسمی در بازار ارز امروز در حالی است که بازیگران ارزی هرات امروز شاهد افزایش قیمت دلار بودند. اسکناس آمریکایی امروز در هرات با گپ مثبت روانه بازار شد و به یک قدمی مرز مقاومتی رسید. فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ دلار در هرات از مرز مقاومتی عبور کند و بالای این مرز معامله شود این امر ممکن است موجب ورود خریداران ارزی به بازار هرات شود و به تبع آن قیمت دلار به سمت نیمه کانال و چه بسا بالاتر قدم بردارد. پیش بینی تحلیلگران درست از آب در آمد. دلار هرات امروز از یک پله بالاتر از نیمه کانال معامله شد.به عبارت دیگر دلار در هرات امروز ۶۰۰ تومان بالاتر از نرخ دیروز معامله شد.

در بازار ارز سلیمانیه هم نرخ دلار امروز نسبت عصر دیروز یک کانال بالاتر بود.هر برگ دلار در بازار مذکور نسبت به عصر سه شنبه تقریبا ۳۵۰ تومان افزایش را ثبت کرد.نرخ حواله درهم نیز امروز ۵۰ تومان بالاتراز دیروز به فروش رسید

رشد قیمت دلار در بازار توافقی

در بازار توافقی هم نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل تقریبا نزدیک به ۷۰ تومان رشد را ثبت کرد. قیمت دلار توافقی عصر امروز در محدوده ۳۶ هزار و ۲۳۳ تومان به فروش رسید.

الاکلنگ قیمت دلار متشکل بین دو کانال

قیمت دلار در بازار متشکل ارزی هم امروز به کانال ۳۵ هزار تومان برگشت اما در نیمه روز در کانال ۳۶ هزار تومان معامله شد.نرخ دلار متشکل عصر امروز ۳۶ هزار و ۲۴۰ تومان بود که در مقایسه با آخرین قیمت روز گذشته ۵۲ تومان بالاتر بود.

دولت به فکر اصلاح ساختاری برای دلار باشد

تحلیلگران بازار می گفتند دولت باید فکر اصلاح ساختاری و ریشه برای دلار باشد و اقداماتی همچون تزریق عرضه و... شاید در کوتاه مدت نرخ ارز را پایین بکشد اما انتظارات بلند مدت همچنان صعودی است.

یک شایعه درباره دلارهای سفید

امروز یک شایعه در بین معامله گران دلار برجسته شد و آن هم درباره حذف دلار های سفید از چرخه معاملات بود.

کامران سلطانی، دبیر کل کانون‌صرافان در این باره گفت: برخی اخباری که در فضای مجازی مبنی بر خارج شدن دلارهای سفید از چرخه معاملاتی و فاقد ارزش بودن این نوع اسکناس گفته شده یک شایعه بی‌اساس است که برای ایجاد دغدغه برای خریداران ارز از صرافی‌ها می‌باشد.

آنطور که سلطانی گفته این اخبار بر اساس گزارش جعلی از خبرگزاری‌های رسمی  به نقل از بانک مرکزی آمریکا پخش شده بود.

هرگاه هر ارزی بخواهد از چرخه معاملاتی خارج گردد بازده زمانی حدود یک دهه یا بیشتر برای جمع‌آوری آن ارز داده می‌شود.

سلطانی در ادامه افزود به کلیه هموطنان اطمینان می‌دهیم تمامی ارزهای خریداری شده از صرافی‌های مجاز تحت نظر بانک مرکزی دارای صحت و ضمانت کامل می‌باشد وهیچ دغدغه‌ای از این لحاظ نداشته باشند.

کاهش قیمت اونس طلا

قیمت اونس طلا امروز نسبت به عصر دیروز تقریبا ۷ دلار و نیم پایین آمد و در محدوده ۱۸۱۳ دلار به فروش رسید.

قیمت طلا ۱۸ عیار به پرواز درآمد

در بازار داخلی ایران هم سرنوشت قیمت طلا ۱۸ عیار امروز بر خلاف روز گذشته افزایشی بود.

فلز زرد رنگ داخلب عصر امروز در مقایسه با  روز سه شنبه ۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان رشد را نشان می دهد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در محدوده ۱ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

قیمت سکه امامی(رسمی) ثابت ماند

امروز اگرچه قیمت طلا ۱۸ عیار به پرواز درآمده بود اما گفته شد که قیمت سکه رسمی نسبت به دیروز ثابت بوده است. قیمت سکه رسمی امروز در محدوده ۱۸ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد.

میزان معاملات سکه بانک مرکزی در بورس

امروز بانک مرکزی اعلام کرد: تا پایان روز سه شنبه ۲۹ آذرماه بیش از ۷۰ میلیون ورقه اوراق سکه معادل ۷۰ هزار سکه تمام بهار آزادی و بیش از یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار گواهی ارزی توسط متقاضیان خریداری شده است.

اوراق سکه بانک مرکزی معاف از مالیات بوده و تمام اشخاص حقیقی می‌توانند حداکثـر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهـار آزادی طرح جدید و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

سررسید اوراق سکه بانک مرکزی، ۶ ماه پس از عرضه اولیه، با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت‌های پایانی تمامی گواهی‌های سپرده سکه بانک‌ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالای ایران در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود و در صورت مطالبه مشتری، امکان تحویل سکه خریداری شده به مشتری در نظر گرفته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید