رکود به 2023 سلام می‌دهد؟

بازارهای جهانی در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

کدخبر: ۵۴۰۴۰۷
اقتصادنیوز: امروز هر اونس طلا در حدود 1789.43 دلار در نوسان بود، در حالی که معاملات آتی طلا در 1801.25 دلار در هر اونس ثابت ماند.
بازارهای جهانی در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز جمعه قیمت طلا و مس اندکی نوسان داشت. برخی تحلیل‌گران این نوسانات را ناشی از انتظار سرمایه گذاران برای دریافت تازه‌ترین آمار نرخ تورم  آمریکا که در سااعات انتهایی امروز منتشر می‌شود، ارزیابی کرده‌اند. مس در این روزها به سبب خوش‌بینی‌ها درباره کاهش محدودیت‌های ناشی از کووید در چین برای دومین هفته مثبت روندی مثبت را تجربه کرده است.

امروز هر اونس طلا در حدود 1789.43 دلار در نوسان بود، در حالی که معاملات آتی طلا در 1801.25 دلار در هر اونس ثابت ماند. به این ترتیب امروز طلاه حدود 0.4 درصد کاهش ارزش را ثبت کرد.

بازارهای جهانی در حال حاضر چشم‌انتظار اعلام نرخ شاخص تورم قیمت تولیدکننده آمریکا برای ماه نوامبرهستند. انتظار می‌رود این میزان نسبت به ماه قبل کاهش بیشتری داشته باشد، در صورت تحقق این امر، این  تحلیل قدرت می‌گیرد که افزایش نرخ‌های بهره و سخت‌تر شدن شرایط پولی کارآیی لازم را داشته‌اند.

اما هر نشانه ای مبنی بر ثابت ماندن تورم در طول ماه می تواند باعث زیان بیشتر در بازارها شود، با توجه به اینکه فدرال رزرو شاید در چنین سناریویی نرخ بهره را برای مدت طولانی تری افزایش دهد. برخی از فعالان بازار هشدار می‌دهند که این رویداد می تواند باعث تداوم  رکود اقتصادی در سال 2023 شود.

gold_3d_b_o_usd_x

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید