پاول آتش به جان قیمت طلا انداخت

قیمت سکه به قله جدید رسید /دلار در یک قدمی کانال جدید

کدخبر: ۵۳۸۵۱۶
اقتصادنیوز : قیمت سکه امروز پنجشنبه 10 آذر به یک قله جدید رسید و قیمت طلا و سکه مسیر افزایش را دنبال کرد.
قیمت سکه به قله جدید رسید /دلار در یک قدمی کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلا در بازار جهانی بعد از اظهارات جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو به پرواز درآمد. پاول در آخرین سخنرانی خود که روز گذشته برگزار شد پیام بسیار واضحی را به بازار ارسال کرد او گفت نمی‌خواهد بیش از حد سخت‌ بگیرد و مجبور شود خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهد.

پاول آتش به جان قیمت طلا انداخت 

پس لرزه سخنرانی پاول باعث شده نرخ طلا در بازار جهانی تا سطح 1780 دلار پیشروی کند و به بالاترین حد سه ماه اخیر  خود برسد. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه هم  رشد 25 دلاری را نشان می دهد. قیمت اونس طلا در دو روز گذشته تقریبا 10 دلار افزایش پیدا کرده بود. 

جهش قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز جهش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ طلا 18 عیار امروز با 1 میلیون و 577 هزارو 300 تومان مبادله شد که نسبت به عصر دیروز 25 هزار و 400 تومان صعود کرده بود.

قیمت سکه به قله جدید رسید

سکه بازان هم امروز از مرز مقاومتی 17 میلیون و 200 هزار تومان عبور کردند .سایت اقتصادنیوز که به طور روزانه روند قیمت سکه را پیش بینی می کند در گزارش امروز خود پیش بینی کرده بود در صورتی که سکه از مرز یاد شده عبور کند و به سطح 17 میلیون و 300 هزار تومان برسد تقاضا برای خرید سکه بیشتر خواهد شد و حتی ممکن است سکه بازان به قله جدید تاریخی هم صعود کنند.

قیمت سکه امروز به سقف جدید رسید. فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده 17 میلیون و 400 هزار تومان معامله که در واقع یک رکورد بی سابقه محسوب می شود. این قیمت در مقایسه با روز قبل 250 هزار تومان گران تر بود. 

قیمت دلار در یک قدمی کانال جدید

قیمت دلار امروز در تهران به یک قدمی کانال جدید رسید و در سلیمانیه یک کانال صعود کرد. با این حال بازیگران ارزی هرات امروز شاهد نوسان محدود قیمت دلار بودند و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود.گفته می شود نرخ حواله درهم نیز امروز به سمت بالا جهش پیدا کرده است. 

قیمت دلار در صرافی ملی یک کانال بالا رفت

در سمت رسمی بازار هم امروز قیمت دلار در صرافی ملی یک کانال بالا رفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 33 هزارو 133 تومان بود که در مقایسه با روز قبل تقریبا 650 تومان رشد کرده بود و قیمت فروش دلار 33 هزار و 466 تومان  اعلام شد که 650 تومان بالاتر از نرخ روز گذشته بود. 

قیمت دلار توافقی به 34  هزار تومان رسید

قیمت دلار توافقی هم امروز وارد کانال 34 هزار تومان شد. اسکناس آمریکایی در معاملات توافقی روز گذشته در محدوده 33 هزار و 764 تومان بسته شد و در بازار امروز بر روی 34 هزار و 599 تومان قرار گرفت. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل در حول و حوش 835 تومان گران تر از نرخ بسته شده دیروز بود.

نوسان محدود قیمت دلار متشکل

بازار متشکل هم در نیمه اول معاملات امروز تا سطح 33 هزار و 300 تومان بالا رفت اما در نیمه دوم روز در محدوده 33 هزار و 52تومان معامله شد که نسبت به روز قبل  نوسان صعودی محدودی را نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید