صعود نرخ دلار در بازارهای همسایه

دلار کاهشی شد، طلا صعود کرد /سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

کدخبر: ۵۳۸۲۶۹
اقتصادنیوز : در بازار غیر رسمی قیمت دلار امروز مسیر کاهش را دنبال کرد با این حال نرخ دلار در بازارهای همسایه امروز صعودی بود و نرخ حواله درهم نیز رشد محدودی را ثبت کرد.
دلار کاهشی شد، طلا صعود کرد /سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار رسمی دلار امروز هم شاهد رشد قیمت اسکناس آمریکایی بود. در صرافی ملی امروز چهارشنبه 9 آذر ماه قیمت خرید دلار آمریکا 32 هزار و 486 تومان بود که در مقایسه با روز قبل تقریبا 350 تومان بالاتر بود. قیمت فروش دلار هم 32 هزار و 813 تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته 350 تومان رشد را نشان می دهد. 

قیمت دلار متشکل گران شد 

در بازار متشکل هم قیمت دلار امروز در حول و حوش 350 تومان گران تر از قیمت بسته شده روز گذشته به فروش رسید. نرخ دلار متشکل امروز 33 هزار و 422 تومان بود. 

صعود نرخ دلار در بازارهای همسایه 

در بازار غیر رسمی قیمت دلار امروز مسیر کاهش را دنبال کرد با این حال نرخ دلار در بازارهای همسایه امروز صعودی بود و نرخ حواله درهم نیز رشد محدودی را ثبت کرد. 

سیگنال بانک مرکزی به بازار دلار 

رئیس کل بانک مرکزی امروز گفت فروش‌های نفتی در ماه گذشته نسبت به ماه مهر افزایش خوبی داشته است و وضعیت منابع ارزی نیز رو به بهبود است.

روز گذشته هم  بانک مرکزی از تصمیم جدید در جهت کنترل بیشتر نوسانات نرخ دلار رونمایی کرد. مصطفی قمری وفا در حساب توئیتری خود نوشت: با هدف تسهیل خرید و فروش ارز به صورت اسکناس در شبکه صرافی‌های عضو بازار متشکل، سقف مجاز صرافی‌ها برای دریافت روزانه ارز مورد نیاز از بانک، ۵۰ درصد افزایش یافت و از ۱۰۰ هزار یورو به ۱۵۰ هزار یورو رسید.

دو روز قبل نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود که سقف فروش ارز به صورت اسکناس در بازار توافقی، برای اشخاص دارای کارت بازرگانی از ۲ هزار یورو به ۶ هزار یورو افزایش یافت. 

برخی از کارشناسان معتقدند که  اقدامات اخیر بانک مرکزی در راستای تسهیل خرید و فروش ارز  موجب احتیاط برخی خریداران و افت نرخ ارز شده است.

رشد قیمت طلا در بازار 

قیمت اونس طلا امروز 7 دلار بالا رفت و در محدوده 1757 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز  13 هزار تومان گران شد و بر روی 1میلیون و 542 هزار تومان قرار گرفت. روز گذشته فلز گران بهای داخلی 14 هزار و 300 تومان کاهش را ثبت کرده بود.

سکه ریزش کرد

قیمت سکه هم که روز گذشته در محدوده 17 میلیون و 50 هزار تومان بسته شده بود در بازار امروز تا 17 میلیون و 200 هزار تومان بالا رفت. البته عده ای از معامله گران مدعی بودند که سکه بازان امروز دنده معکوس زدند و کانال 17 میلیون تومان از دست رفته است. از نگاه این دسته قیمت سکه امروز در محدوده 16 میلیون و 938 هزار تومان معامله شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید