سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

نامه خاتمی به رهبری زیر ذره بین /آزادی بعد از یک پیروزی!

کدخبر: ۵۳۷۴۳۵
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
نامه خاتمی به رهبری زیر ذره بین /آزادی بعد از یک پیروزی!

به گزارش اقتصادنیوز، دیدار بسیجیان سراسر کشور با رهبر انقلاب به مناسبت هفته بسیج، نامه مهم رئیس دولت اصلاحات به رهبری درباره اوضاع ایران، آزادی چند تن از بازداشت شدگان اخیر و همچنین پیام آژانس اتمی به ایران که متفاوت از قطعنامه شورای حکام است،از خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

هشدار رهبر انقلاب درباره پیامدهای برجام 2 و 3

به مناسبت هفته بسیج ، روز گذشته جمع کثیری از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند. ایشان در این دیدار ضمن ایراد سخنانی درباره جایگاه بسیج و فرهنگ بسیجی، به بیان مسائل روز دنیای سیاست ایران از جمله برجام پرداختند. 

آیت الله خامنه ای در پاسخ به کسانی که معتقدند تنها راه پایان دادن به اعتراضات در کشور حل مشکل با آمریکاست، با گوشزد کردن تبعات برجام دو و سه فرمودند: برجام دو یعنی ایران باید از منطقه به کلی خارج شود. برجام سه یعنی ایران متعهد شود که هیچ سلاح راهبردی مهمی تولید نکند و پهپاد و موشک نداشته باشد. بنابراین مذاکره مشکل ما با آمریکا را حل نمی‌کند، چرا که آنان مدام باج می‌خواهند.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز بیان کردند: بچه های تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی چشم ملت را روشن و آنان را خوشحال کردند. خداوند چشم آنان را روشن کند.

سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب چه نامه ای نوشت؟

هفته پیش خبری درباره دیدار سران اصلاح طلب در کشور با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس قوه قضاییه منتشر شده که علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات با تأیید این خبر گفت: در این دیدارها تحلیلی از آنچه که این روزها در ایران جریان دارد ارائه شد. 

در پی انتشار این اخبار روز گذشته محمدعلــی ابطحــی، رئیــس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز در اینستاگرام خود از نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب پرده برداشت و نوشت: علیرغم مکاتبه آقای خاتمی با رهبری و ملاقات اصلاح‌طلبان با مسئولان عالی‌رتبه برای جلوگیری از خشونت و اصلاح امور، نشانه‌ای از این‌که خواسته‌ها مورد توجه حاکمیت قرار گرفته باشد نیست که کاش بود. وی همچنین خاطر نشان کرد که رئیس جبهه اصلاحات همیشه  مطالبه اصلاح امور می‌کرد.

همچنین جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و دبیرکل مجمع ایثارگران در واکنش به مقاله صبح صادق درباره خاتمی، اعلام کرد که آن در حمایت از خاتمی نیست بلکه درست مشابه همان ادبیاتی است که در سال های گذشته، حذف سرمایه های ملی و چهره های تأثیرگذار سیاسی را رقم زده است.

 جواد امام با انتقاد از موضوع ضرورت عذرخواهی و جبران عملکرد گذشته که همواره از سوی طیفی از اصولگرایان نسبت به آقای خاتمی خاطرنشان کرد که این ادبیات تکمیل کننده پازل شوم ترویج خشونتی است که در راستای دل زدگی جامعه از اصلاحات اتفاق می افتد.

مدیرعامل بنیاد باران با دفاع از مکاتبه سیدمحمد خاتمی با رهبر انقلاب درباره اوضاع کنونی کشور، افزود:خاتمی تا به امروز تلاش های زیادی برای استقرار حاکمیت قانون، توسعه صلح و گفت وگو و انذار حاکمیت به رعایت حقوق مردم، انجام داده اند که نگاشتن نامه یکی از آنهاست.جزئیات مهم دیدار اصلاح طلبان با شمخانی و اژه ای درباره اعتراضات

آزادی چند نفر از بازداشت شدگان 

روز گذشته رئیس قوه قضائیه به مراجع و مراکز ذیربط قضائی دستور داد به شکرانه پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، مقدمات آزادی شان را فراهم کنند.

در همین راستا شب گذشته حسین رونقی، روزنامه نگار و فعال سیاسی با قرار وثیقه برای تحت درمان قرار گرفتن آزاد شد.

همچنین خبری در خصوص آزادی وریا غفوری کاپیتان سابق استقلال و بازیکن فعلی تیم فولاد، منتشر شد که ساعتی بعد تکذیب شد.

پیام متفاوت آژانس اتمی به ایران

از سوی دیگر انتقاد آلمان از تصمیم هسته ای ایران، پیام آژانس بین المللی انرژی اتمی به مقامات سازمان انرژی اتمی و مواضع تند الهام علی اف علیه ایران از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید