گزارش «اقتصادنیوز» از حال و هوای بازار ارز و سکه

شکست سقف تاریخی قیمت سکه /درهم پشت دلار را خالی کرد؟

کدخبر: ۵۳۶۴۶۸
اقتصادنیوز: سکه بازان امروز توانستند سقف تاریخی قیمت سکه را بشکنند. قیمت سکه امروز از نیمه کانال 16 میلیون تومان عبور کرد و تا سطح 16 میلیون 600 هزار تومان بالا رفت.
شکست سقف تاریخی قیمت سکه /درهم پشت دلار را خالی کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در چند روز گذشته شاهد فشار عرضه از سوی نهاد بازارساز بوده است. قیمت دلار امروز در بازار ارز تهران یک کانال عقب نشینی کرد و بر روی یک مرز حساس قرار گرفت.

عقب نشینی نرخ دلار امروز در حالی است که در بازارهای مجاور ایران  اسکناس  آمریکایی رشد را تجربه کرد. عده ای از معامله گران با اشاره به نوسان محدود نرخ حواله درهم در بازار امروز می گفتند که درهم پشت دلار را خالی کرده است. 

افزایش قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 

اگرچه قیمت دلار در بازار آزاد امروز دنده معکوس زد اما  نرخ ارز در اولین روز آذر 1401در بازار رسمی مانند روزهای گذشته رشد کرد. صرافی ملی که تابلو صرافی ها را دنبال می کند امروز شاهد افزایش قیمت دلار و یورو بود. 

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا 30 هزار و 546 تومان(سی هزار و پانصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  30 هزار و 853 تومان  (سی هزار و هشتصد و پنجاه و سه تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت یورو دیروز در کانال 30 هزار تومان خرید و فروش شد اما امروز وارد کانال 31 هزار تومان شد.

قیمت خرید یورو امروز  31 هزار و 243 تومان(سی و یک  هزار و دویست وچهل و سه تومان)  و قیمت فروش یورو  31 هزار و 557 تومان  (سی و یک هزارو پانصد و پنجاه و هفت تومان) است.

رشد قیمت دلار توافقی و متشکل

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز بالا رفت. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده روز گذشته در محدوده 31 هزار و 364 تومان بسته شد و در بازار امروز در زمان نوشتن این گزارش 31 هزار و 750 تومان بود. در واقع قیمت دلار متشکل امروز نسبت به دیروز 386 تومان رشد را نشان می دهد . نرخ دلار توافقی هم ظهر در مقایسه با قیمت بسته شده روز گذشته در حدود 200 تومان بالاتر معامله شد. قیمت دلار توافقی امروز 33 هزار و 572 تومان بود. 

قیمت طلا صعود کرد

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1746 دلار معامله شد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 10 دلار بالاتر بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز با 1 میلیون و 497 هزار و 600 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز دوشنبه 3 هزار و 200 تومان رشد را نشان می دهد .

شکست سقف تاریخی قیمت سکه 

سکه بازان هم امروز توانستند سقف تاریخی قیمت سکه را بشکنند. قیمت سکه امروز از نیمه کانال 16 میلیون تومان عبور کرد و تا سطح 16 میلیون 600 هزار تومان بالا رفت. به عبارت دیگر فلز گران بهای داخلی در بازار امروز تقریبا 200 هزار تومان گران تر از نرخ بسته شده روز گذشته معامله شد. 

برخی از فعالان بازار پیش از این بارها گفته بودند سکه در صورتی که از سطح 16 میلیون و 500 هزار تومان عبور کند، ممکن است با ورود سطح جدیدی از خریداران رو به رو شود.

بخشی از فعالان عنوان می کنند که سطح عرضه فیزیکی در بازار فلز گران بهای داخلی بالا نیست و همین موضوع شده است که قیمت سکه در مسیر افزایشی قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید