اتفاق جالب در بازار دلار

پیش بینی قیمت دلار آخر آبان از مسیر سلیمانیه

کدخبر: ۵۳۶۱۶۰
فعالان بازار ارز تهران می گفتند که روز گذشته نرخ دلار در تهران به واسطه صعود اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه رشد کرد .
پیش بینی قیمت دلار آخر آبان از مسیر سلیمانیه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در دومین روز هفته بر مدار صعود قرار گرفت. در بازار رسمی هم قیمت دلار متشکل جهش قابل توجهی پیدا کرد.

سیگنال‌های منتشر شده از سوی نهاد بازار‌ساز نیز حاکی از آن است که وضع نسبتا مطلوبی در معاملات رسمی برقرار است. در روز شنبه ۲۸ آبان ماه نهاد بازار‌ساز بانک مرکزی در خبری از عرضه یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلاری در معاملات سامانه نیما خبر داد که تنها برای ۱۵۶ میلیون دلار آن مشتری وجود داشت و معامله شد.

رونق بازار اجاره کارت ملی در بازار دلار /سکه فروشان زیاد شدند

بررسی‌های آماری به‌ عمل آمده در روز گذشته نیز حاکی از آن است که در روز یکشنبه مجموع معاملات دلاری صورت گرفته در بازار متشکل ارزی رقمی معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است.

 اتفاق جالب در بازار دلار 

در بازار ارز یکشنبه یک اتفاق جالب افتاده بود. ناهمخوانی بازارها موجب شده است عده‌ای از معامله‌گران در تهران دلار بخرند، در ترکیه به لیر تبدیل کنند و در این چرخه روی هر دلار حدود ۲۰۰۰ تومان سود ببرند.

سیگنال بازارهای همسایه به دلار تهران

فعالان بازار ارز تهران می گفتند که روز گذشته نرخ دلار در تهران به واسطه صعود اسکناس آمریکایی در هرات و سلیمانیه رشد کرد . این دسته از بازیگران ارزی باور دارند در صورتی که اسکناس آمریکار امروز در بازارهای مجاور ایران به مسیر صعودی روز گذشته ادامه دهد این امر ممکن است زمینه ساز رشد قیمت دلار شود.

البته  به نظر می رسد پیشروی نرخ حواله درهم نیز عامل دیگری برای افزایش قیمت دلار بود . 

با این حال، با توجه به صعود محدود دلار در روز یک شنبه، در صورتی که اسکناس آمریکایی در بازارهای همسایه  رشد نکند احتمال دارد که کمی بازیگران افزایشی بازار فعال تر شوند. امری که تا حدی امید افزایشی های بازار را کمرنگ می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید