گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

سیگنال بورل به قیمت دلار

کدخبر: ۵۳۴۹۴۴
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه امروز شاهد رشد همزمان قیمت سکه و قیمت طلا بود. قیمت دلار نیز رنج شد.
سیگنال بورل به قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز در نیمه اول معاملات نقدی روز سه شنبه ۲۴ آبان در تهران صعودی شد اما در نیمه دوم روز نسبت به دیروز رنج شد.

نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روز قبل تقریبا ثابت بود.اسکناس آمریکایی امروز در هرات و سلیمانیه آرایش صعودی به خود گرفت.

پژو 207 در آستانه انفجار قیمت؟

سیگنال بورل به قیمت دلار 

برخی از معامله گران باور دارند نرخ دلار در واکنش به افزایش سطح تنش های کشورهای غربی و ایران آرایش صعودی به خود گرفته است.

در روزهای اخیر زمزمه هایی از پیش نویس قطعنامه علیه ایران در بین معامله گران بازار دلار به گوش می رسد.در شرایطی که پیش نویس قطعنامه روی میز شورای حکام قرار گرفته بورل در تازه ترین اظهارات خود درباره مذاکرات هسته ای گفت برجام در بن بست است با این حال به تلاش برای نزدیک کردن مواضع طرف های عضو این توافق ادامه می‌دهد.

اثر تحریم ها در بازار دلار 

از طرفی تحریم غرب علیه ایران در چند وقت اخیر موجب بدبینی معامله گران دلار نسبت به احیای توافق برجام شده است. روز گذشته از بسته جدید تحریم ها علیه ایران رونمایی شد. 

اتحادیه اروپا روز گذشته  ۳۲ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد. دولت انگلیس  نیز روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

همچنین رابرت مالی گفته دیگر تمرکزآمریکا بر روی توافق هسته‌ای نیست و در حال حاضر واشنگتن به سیاست تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته آمریکا در کنار متحدان و شرکایش  ایستاده و از طریق تحریم و دیگر روش‌ها، به حسابرسی درخصوص کسانی که مسئول بدرفتاری هستند خواهد پرداخت

تداوم پیشروی قیمت طلا و سکه

قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا 6 دلار رشد کرد و بر روی 1778 دلار قرار گرفت. قیمت طلا 18 عیار امروز مانند روز گذشته صعود کرد. طلا امروز با 1 میلیون و 520 هزارو 900 تومان مبادله شد که تقریبا 21 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

 سکه بازان هم که روز گذشته به یک قدمی مرز مقاومتی 16 میلیون و 200 هزار تومان رسیده بودند در بازار امروز تحت تاثیر افزایش قیمت دلار از مرز یاد شده عبور کردند و سکه تا سطح 16 میلیون و 500 هزار تومان بالا رفت.قیمت سکه عصر امروز در محدوده 16 میلیون و 448 هزار تومان  مبادله شد که نسبت به روز قبل بیش از 251 هزار تومان افزایش را نشان می دهد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید