گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

واکنش قیمت دلار به اخبار پیش‌نویس قطعنامه‌/ سکه صعودی شد

کدخبر: ۵۳۴۴۵۹
اقتصادنیوز : بازار امروز یکشنبه 22 آبان ماه 1401 شاهد صعود همزمان قیمت دلار ، سکه و طلا بود .
واکنش قیمت دلار به اخبار پیش‌نویس قطعنامه‌/ سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، خبر احتمال صدور قطعنامه  امروز یکشنبه 22 آبان ماه در بین معامله گران بازار ارز تهران برجسته شد . نرخ دلار در بازار امروز در واکنش به خبر پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید علیه ایران روی میز شورای حکام آرایش صعودی به خود گرفت. آمریکا به همراه سه کشور اروپایی عضو برجام باز هم بانی تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران شدند که گفته می‌شود قرار است در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گیرد.

صعود قیمت دلار در بازارآزاد

 اسکناس آمریکایی امروز در تهران صعودی بود.عده ای از معامله گران معتقد بودند در کنار خبر تنش های سیاسی به وجود آمده ، سیگنال افزایشی قیمت دلار هرات به تهران موجب شد قدرت معامله گران تهران بیشتر شود.از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز امروز رشد 40 تومانی را ثبت کرد و به 9 هزار و 640 تومان رسید. در این میان قیمت دلار در سلیمانیه امروز عقب نشینی کرد. 

قیمت دلار در بازار رسمی 

در بازار رسمی هم امروز قیمت دلار متشکل در محدوده 29 هزار و 971 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا 300 تومان افزایش را نشان می دهد 

در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا 28 هزار و 775 تومان(بیست و هشت هزار و هفتصد و هفتاد و پنج تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 64 تومان  (بیست و نه هزارو شصت و چهار تومان) اعلام شد.از سوی دیگر قیمت خرید دلار توافقی 32 هزار و 800 تومان و قیمت فروش دلار توافقی 33 هزار و 283 تومان بوده است.

رشد قیمت طلا و سکه

بازار جهانی طلا روز گذشته شاهد پیشروی قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی دیروز  تقریبا 6 دلار بر ارزش خود افزود و به 1771 دلار رسید

در بازار داخلی ایران هم دو فلز گران بها امروز افزایشی بود.قیمت طلا 18 عیار امروز 4 هزار و 600 تومان گران شد و بر روی 1 میلیون و 489 هزار و 500 تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد. سکه امروز  با 16 میلیون و 05 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا 50 هزار تومان بالا تر بود. 

دربازار سکه برخی شایعات به نفع بازار ساز تمام شده است، از جمله شایعاتی که در بازار شنیده می‌شود ضرب قیمت سکه با تاریخ جدید هست از نظر معامله‌گران این شایعه به نفع خرید اوراق سکه بوده است؛ اوراقی که با هدف کنترل نقدینگی و نوسانات بازار طراحی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید