گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز وطلا؛

افزایش قیمت سکه و طلا/ دلار درجا زد

کدخبر: ۵۳۴۲۲۴
اقتصادنیوز: قیمت دلار امروز شنبه ۲۱ آبان ماه 1401 نسبت به عصر پنجشنبه گذشته درجا زد اما قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت اونس طلا بالا رفت.
افزایش قیمت سکه و طلا/ دلار درجا زد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در اولین روز هفته شاهد  نوسان محدود قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی صبح امروز در معاملات نقدی تهران اندکی رشد کرد اما در واپسین ساعات معاملات در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته رنج شد.

نرخ دلار در بازار هرات و سلیمانیه نیز عصر امروز نسبت به دو روز قبل نوسان اندکی را ثبت کرد. نرخ حواله درهم‌  نیز امروز  افت محدودی را ثبت کرد. به عبارت دیگر می توان گفت که امروز خریدار  کمتری در بازار بود و نرخ دلار درجا زد.

نوسان محدود دلار حالی است که بار دیگر اخباری درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در فضای رسانه ها داغ شده است.به نظر می رسد سیاستگذار به راحتی حاضر به صعود دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی نیست.

بازارساز سد راه بازار دلار

برخی از فعالان معتقدند به نظر می رسد بازیگران ارزی از اقدامات اخیر بازار ساز هراس دارند. آن ها پس از اینکه متوجه شدند، سطح عرضه ارز بالاتر رفته است و بازارساز نیز نسبت به نوسان اسکناس آمریکایی با حساسیت فزاینده ای پاسخ می دهد، تصمیم گرفته اند به طور موقت از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند؛ نوسان گیران در لاک احتیاط فرو رفته اند و منتظر فرصت های بعدی برای بالا رفتن قیمت باقی بمانند.

گفته می شود که بازیگران با تجربه بازار در هفته اخیر تمایل زیادی به معامله نشان نداده اند و در انتظار شفاف تر شدن مسیر حرکتی دلار هستند

صرافی ملی قیمت دلار  را اعلام نمی کند!

در سمت بازار رسمی هم سایت صرافی ملی از روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت خرید و فروش دلار را به روز نکرده است. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  روز چهارشنبه گذشته  28 هزار و 900 تومان(بیست و هشت هزار ونهصد  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 191 تومان  (بیست و نه هزارو صد و نود و یک تومان) اعلام شد.

افزایش قیمت دلار متشکل

بازار متشکل هم در نیمه اول معاملات نقدی شاهد عقبگرد قیمت دلار بود اما عصر امروز آرایش صعودی به خود گرفت.نرخ دلار در بازار متشکل امروز 109 تومان رشد کرد  و به 29 هزار و 670 تومان رسید

پیشروی قیمت طلا و سکه

بازار جهانی طلا امروز شاهد پیشروی قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی امروز تقریبا 6 دلار بر ارزش خود افزود و به 1771 دلار رسید

در بازار داخلی ایران هم دو فلز گران بهای یعنی سکه و طلا تحت  تاثیر قیمت اونس طلا بالا رفت.

قیمت طلا 18 عیار امروز برخلاف پنجشنبه گذشته مسیر صعود را طی کرد. طلا امروز با 1 میلیون و 484 هزارو 900 تومان مبادله شد که 24 هزار و 400 تومان افزایش را نشان می دهد .

قیمت سکه امامی امروز با 15 میلیون و 997 هزار تومان معامله شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید