گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه

خروج اضطراری از بازار دلار و سکه /قیمت طلا ریخت

کدخبر: ۵۳۳۸۲۰
به نظر می رسد بازیگران ارزی دست به عصا شده و تصمیم گرفته اند به طور موقت از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و عده ای از بازیگران ارزی نیز با کاهشی شدن نرخ دلار به فکر خروج اضطراری از بازار افتادند.
خروج اضطراری از بازار دلار و سکه /قیمت طلا ریخت

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 19 آبان ماه به مسیر نزولی روز گذشته ادامه داد. اسکناس آمریکایی روز گذشته یک کانال و امروز یک کانال دیگر پایین آمد. 

پشت پرده کاهش هیجان خرید دلار در تهران 

به دنبال افزایش‌ قابل ملاحظه قیمت دلار در روزهای گذشته، بانک مرکزی اقداماتی چون عرضه ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی، انتشار گواهی سکه، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی و فراهم شدن خرید ارز از بانک‌ها را در دستور کار قرار داد.

همین امر موجب شده هیجان خرید دلار در بازار ارز تهران فروکش کند و  بازار شاهد ریزش  قابل توجه نرخ دلار باشد. هرات امروز هم مانند روز گذشته شاهد کاهش قیمت دلار بود. نرخ دلار در سلیمانیه هم امروز در سراشیبی افتاد و یک کانال عقب نشینی کرد. نرخ حواله درهم نیز امروز  مسیر کاهش را دنبال کرد. 

فروش ویژه ایران خودرو برای مادران با 2 فرزند + شرایط ثبت نام

خروج اضطراری از بازار دلار 

برخی از فعالان معتقدند به نظر می رسد بازیگران ارزی دست به عصا شده اند. آن ها پس از اینکه متوجه شدند، سطح عرضه ارز بالاتر رفته است و بازارساز نیز نسبت به نوسان اسکناس آمریکایی با حساسیت فزاینده ای پاسخ می دهد، تصمیم گرفته اند به طور موقت از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و عده ای از بازیگران بزرگ ارزی با کاهشی شدن نرخ دلار  به فکر خروج اضطراری از بازار افتادند. 

شماری از فعالان باور دارند، نوسان گیران سعی کرده اند که با احتیاط رفتار کنند و منتظر فرصت های بعدی برای بالا رفتن قیمت باقی بمانند.گفته می شود که بازیگران باتجربه بازار در هفته اخیر تمایل زیادی به معامله نشان نداده اند و در انتظار شفاف تر شدن مسیر حرکتی دلار هستند.

قیمت دلار در بازار رسمی چقدر شد ؟

 در بازار رسمی هم نرخ  دلار متشکل امروز برخلاف دلار آزاد یک کانال بالا رفت. بازار متشکل روز گذشته و امروز شاهد الاکلنگ قیمتی بین دو  کانال 28 هزارد و 29 هزار تومان بوده است. قیمت دلار در بازار یاد شده روز گذشته 580 تومان عقب نشینی کرد و با  28 هزار و 910 تومان به فروش رسید. قیمت دلار در بازار متشکل امروز  بر روی 29 هزار و 561 تومان قرار گرفت. این قیمت 651 تومان بالاتر از نرخ روز گذشته بود.

قیمت  خرید دلار در صرافی ملی هم امروز  در محدوده 28 هزار و 775 تومان بود و نرخ فروش آن هم 29 هزار و 64 تومان اعلام شد. قیمت دلار توافقی نیز که صبح امروز پنجشنبه در کانال 34 هزار تومان آغاز به کار کرد در برخی معاملات وارد کانال 33 هزار تومان هم شد. ظهر امروز  قیمت خرید دلار توافقی 33 هزار و 760 تومان است.

قیمت طلا ریزش کرد

قیمت اونس طلا امروز تقریبا 5 دلار پایین آمد و با 1707 دلار مبادله شد. روز گذشته طلای جهانی تقریبا 36 دلار رشد را تجربه کرد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 8هزار و 300 تومان کاهش را ثبت کرد. فلز زرد رنگ امروز در محدوده 1 میلیون و 460 هزار و 500 تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه در سراشیبی 

قیمت سکه هم در روزهای اخیر در سراشیبی قرار گرفته است. قیمت سکه امامی 2 روز پیش تقریبا 366 هزار تومان، دیروز 106 هزار تومان و در بازار امروز 100 هزار تومان  ریزش کرده است. قیمت سکه امروز 15 میلیون و 899 هزار تومان بود. در روزهای گذشته قیمت سکه تا بالای نیمه کانال 16 میلیون تومان هم پیشروی کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید