سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

ردپای اسرائیل در حمله پهپادی به تانکرهای ایران/جدال در پارلمان!

کدخبر: ۵۳۳۷۰۰
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است؛ از حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران تا بیانیه جدید وکلای خانواده مهسا امینی.
ردپای اسرائیل در حمله پهپادی به تانکرهای ایران/جدال در پارلمان!

به گزارش اقتصادنیوز، مجلس هفته اخیر را با حاشیه سپری کرده است، از داستان عصبانی شدن قالیباف از دولتمردان تا جلسه روز گذشته که با جدال بین نمایندگان اهل سنت و شیعه مجلس همراه بود. حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران نیز از دیگر خبرهای مهم چند ساعت اخیر بوده است.

از سوی دیگر تمدید وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران از دیگر خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بوده که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

روزی پرتلاطم پارلمان

روز گذشته صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حواشی همراه بود. سخنان هفته پیش مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، واکنش ها و حواشی زیادی در پی داشته و پس لرزه های آن به مجلس هم رسیده است. آنچنان که محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر با انتقاد از طرح ایده برگزاری رفراندوم از سوی مولوی عبدالحمید، گفت: کسانی که به برکت نظام آبرو پیدا کرده‌اند اگر مدافع حقوق زنان هستند از حقوق دختر پیامبر (ص) دفاع کنند که حق او را زیرپا گذاشتند

این اظهارات نقدعلی، واکنش فوری نمایندگان اهل سنت را در پی داشت و جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش خواستار تذکر  شدند.

محمدباقر قالیباف اما در پی آرام کردم فضای مجلس برآمد و با تذکر به این نماینده خاطر نشان کرد: برادران و خواهران و آقای نقدعلی از همه شما تقاضا می‌کنم که به این موضوع توجه داشته باشید که اساس پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار نظام اسلامی و تقویت روحیه استبدادستیزی و آزادگی در کشور در گروی وحدت است. 

موضوع مورد مناقشه دیگر در جلسه روز گذشته مجلس بر سر قطع کردن تریبون نماینده چابهار در سخنرانی وی در روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ بود که رئیس مجلس اظهار کرد: تریبون آن نماینده قطع نشده بود، وقت تذکر دو دقیقه‌ای بود که این زمان تمام شد. پس بلندگویی قطع نشده است. اما معین الدین سعیدی،نماینده چابهار در پاسخ به قالیباف اذعان داشت که  دوستان فیلم را بازبینی کنند و مدت صحبت‌های من را اندازه گیری کنند و ببینند آیا من واقعاً از ۲ دقیقه وقت قانونی که در اختیار داشتم، استفاده کردم یا اینکه میکروفنم را قطع کردند؟ در فیلم نیز قابل مشاهده است که گفته می‌شود میکروفن را قطع کنید.

حمله پهپادی به تانکر‌های حامل سوخت ایران

روز گذشته منابع رسانه ای عراق از حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران در مرز این کشور با سوریه خبر دادند و یک مسئول عراقی گفت:سه پهپاد اسرائیلی تانکرهای حامل سوخت ایرانی را در نزدیکی گذرگاه القائم واقع در غرب عراق هدف قرار دادند.

8n10F3VkL9A0

صداوسیما نیز گزارش داد: ۲۲ تانکر حامل گازوئیل که قصد داشتند از مرز القائمِ عراق وارد سوریه شوند که پس از عبور ۸ تانکر به خاک سوریه یک پهپاد آمریکایی ۲ تانکر را هدف قرار می‌دهد و ۱۴ تانکر حامل سوخت همچنان در خاک عراق متوقف هستند.

اقدام ضدایرانی جدید بایدن

همچنین جو بایدن طی نامه‌ای به کنگره آمریکا، وضعیت اضطراری در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

دیدار خانواده فائزه هاشمی با او بعد از یک ماه از بازداشتش، انتصاب فرمانده انتظامی جدید سیستان و بلوچستان، بازداشت حسن یونسی فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، بیانیه جدید وکلای خانواده مهسا امینی از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید