گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز وطلا؛

تداوم‌ کاهش قیمت دلار و سکه

کدخبر: ۵۳۳۶۴۵
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه 1401 مانند روز گذشته مسیر کاهش را دنبال کرد.
تداوم‌ کاهش قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه شاهد تداوم عقبگرد قیمت دلار بود.‌اسکناس آمریکایی امروز علاوه بر این اینکه یک کانال پایین‌آمد،‌یک مرز حساس را هم دست داد.‌بازیگران ارزی می گفتند در صورتی که دلار مرز حساس را پس نگیرد احتمال برگشت‌تا نیمه کانال وجود خواهد داشت.هرات نیز امروز شاهد دنده معکوس قیمت دلار بود.‌نرخ دلار در سلیمانیه هم اعلام نشد.

قیمت دلار در بازار متشکل روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و وارد کانال 29 هزار تومان شد. نرخ دلار متشکل در واپسین ساعات معاملات نقدی با بیش از 550 تومان افزایش به نیمه کانال 29 هزار تومان رسید. 

عقبگرد قیمت دلار در بازار متشکل 

در بازار امروز دلار متشکل عقب نشینی کرد نرخ دلار امروز کانال 29 هزار تومان را از دست داد و با 28 هزار و 910 تومان بود. این قیمت نسبت به دو روز قبل ثابت بود. 

قیمت دلار صرافی اعلام نشد 

صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند قیمت جدید دلار را اعلام نکرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته سایت صرافی ملی از ساعت 10 صبح به بعد قیمت خرید و فروش دلار را اعلام می کرد. 

روز گذشته قیمت خرید دلار در صرافی ملی 28 هزار و 821  تومان(بیست و هشت هزار و هشتصد و بیست و یک تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 111  تومان  (بیست و نه هزارو صد و یازده تومان) اعلام شد.

رشد قابل توجه قیمت اونس طلا

بازار جهانی امروز شاهد رشد قابل توجه قیمت اونس طلا بود. قیمت طلا امروز بیش از 30 دلار افزایش ثبت کرد و از کانال 1600 دلار وارد کانال 1700 دلار شد و بر روی 1708 دلار قرار گرفت. قیمت مذکور  بالاترین قیمت در یک ماه گذشته است. طلا از کف دو ماهه خود در یک هفته گذشته تاکنون بیش از 100 دلار افزایش قیمت داشته است.

تحلیل گران عنوان می کنند که موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شده است. این در حالی است که شاخص دلار در حال عقب نشینی است. تمام این اتفاقات به این علت رقم خورده است که بازارها متقاعد شده اند که احتمال افزایش نیم درصدی نرخ بهره و کاهش گام افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا زیاد است.

قیمت طلا ۱۸ عیار گران شد

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار عصر امروز 4 هزار و 600 تومان گران شد .‌فلز گران بهای داخلی امروز به 1 میلیون و 468 هزار و 800 تومان رسید. 

تداوم کاهش قیمت سکه

قیمت سکه امامی هم در نیمه اول معاملات نقدی امروز‌ تا سطح 16 میلیون و 100 هزار تومان بالا رفت.

اما در در نیمه دوم روز قیمت سکه مانند روز گذشته ریزش کرد.فلز گران بهای داخلی امروز 106  هزار تومان کاهش  را تجربه کرد. سکه امروز به کانال 15 میلیون تومان برگشت و با 15 میلیون و 999  هزار تومان معامله شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید