نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام امروز؛

دهمین صعود شاخص بورس /روز سبز پالایشی‌ها

کدخبر: ۵۳۳۵۶۹
اقتصادنیوز: امروز شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز متوالی رشد کرد و پالایشی‌های گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بودند.
دهمین صعود شاخص بورس /روز سبز پالایشی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 6 هزار و 605 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 414 هزار و 339 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 365 واحدی در سطح 397 هزار و 566 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 73 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 421 واحد قرار گرفت. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز پالایشی‌های گروه «فراورده‌های نفتی و کک» سبزترین گروه بازار بودند. نمادهای «شتران»، «کچاد» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «نوری» و «ومعادن» قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «ارفع» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «دی» و «تجلی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و شتران و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 269 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 724 میلیارد تومان بود که 30 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 21 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 365 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات چهارشنبه 85 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 74 درصدی به 60 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 526 درصد افزایش یافت و 357 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 20 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) با صف‌ خرید 74 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شتران، نمادهای غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) و تلیسه  (شرکت دامداری تلیسه نمونه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت تعلق داشت که ارزش آن 1.6 میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نمادهای سیلام، وتعاون، غالبر و خپویش صف فروش داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید