ثبات قیمت دلار در در صرافی ملی

واکنش دولت به دلار 34 هزار تومانی /جهش نرخ دلار رسمی

کدخبر: ۵۳۲۱۴۴
اقتصادنیوز : دلار توافقی در بازار امروز مانند روز گذشته گران شد .
واکنش دولت به دلار 34 هزار تومانی /جهش نرخ دلار رسمی

به گزارش اقتصادنیوز ، دلار توافقی امروز پنجشنبه 12 آبان ماه نسبت به دیروز افزایش قیمت را تجربه کرد نرخ دلار توافقی روز گذشته وارد کانال 33 هزار تومان شد و تا  33 هزار و 100 تومان بالا رفت. امروز نرخ دلار توافقی دوباره صعودی شد و تا 33 هزار و 500 تومان پیشروی کرد.دلار توافقی  بیش از 1500 تومان افزایش داشته است.

دلار توافقی چیست؟ 

«دلار توافقی» دلاری است که برخی صرافی‌های مجاز به مشتریان خود با شرط ارائه کارت ملی و به میزان محدود می‌فروشند. قیمت دلار توافقی کمتر از قیمت دلار در بازار آزاد است. به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته و در روز های اخیر صف‌کشی مردم مقابل صرافی‌ها بیشتر شده است.

دلار توافقی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در دولت رئیسی متولد شد

دلار توافقی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱  در دولت رئیسی متولد شد.زمانی که بانک مرکزی با هدف پاسخ به تقاضای بازار و کاهش التهابات قیمت دلار (که به سطحی بی‌سابقه رسیده بود) به صرافان اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخی توافقی از آنها خریداری کنند. بانک مرکزی همچنین با احیای کد ۲۴ سرفصل مصارف ارزی، بار دیگر فروش «ارز سهمیه‌ای» با کارت ملی را مجاز شمرد.

ثبات قیمت دلار در در صرافی ملی 

صرافی ملی هم امروز قیمت دلار  را نسبت به روز گذشته تغییر نداد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا  در صرافی ملی 28 هزار و 715 تومان(بیست و هشت هزار و هفتصد و پانزده تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا  29 هزار و 4 تومان  (بیست و نه هزار وچهار تومان) اعلام شد.

تداوم پیشروی نرخ دلار 

قیمت  دلار  در بازار آزاد هم امروز در محدوده 34 هزار و 680 تومان به فروش رسید این قیمت در مقایسه با روز قبل 80 تومان افزایش را نشان می دهد فاصله قیمت دلار آزاد و صرافی ملی بیش از 4 هزار تومان است. 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید