معامله گران ارزی محتاط تر شدند!

پارازیت بانک مرکزی روی نرخ دلار /پیش بینی قیمت دلار 8 آبان

کدخبر: ۵۳۱۰۹۲
اقتصادنیوز : گفته می شود بانک مرکزی با قدرت در مقابل انتظارات بازار ایستادگی کرده و تمایلی به تسلیم شدن در برابر روند افزایشی نرخ دلار ندارد.
پارازیت بانک مرکزی روی نرخ دلار /پیش بینی قیمت دلار 8 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات دیروز پایین آمد . هر برگ اسکناس آمریکایی در اولین روز هفته در محدوده 32 هزار و 850 تومان به کار خود پایان داد. 

دلار در مرز حساس 

در معاملات فردایی دوباره به سمت مرز 33 هزار تومان حرکت کرد. همین امر باعث شد برخی از معامله گران از احتمال نوسان دلار نزدیک مرز33 هزار تومان سخن بگویند.

شرط عقب نشینی قیمت سکه از مرز 15 میلیون تومان

با این حال در شرایط فعلی عده ای از بازیگران ارزی باور دارند در صورتی که مرز 32 هزار و 800 تومان از دست برود احتمال برگشت تا نیمه کانال 32 هزار تومان وجود خواهد داشت. 

پارازیت بانک مرکزی روی نرخ دلار

گفته می شود بانک مرکزی با قدرت در مقابل انتظارات بازار ایستادگی کرده و تمایلی به تسلیم شدن در برابر روند افزایشی نرخ دلار ندارد. عده ای از معامله گران از مداخله ارزی بازارساز با عنوان پارازیت یاد می کنند. صالح  آبادی در آخرین اظهارات خود درباره بازار ارز گفته حجم عرضه ارز نیمایی نسبت به تقاضا اضافه است و ما هر روز در سامانه نیما مازاد عرضه داریم که خود این مطلب باعث شده که بازار از یک تعادل خوبی برخوردار باشد.

طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی نیز که اسکناس معامله می‌شود، خوشبختانه حجم مبادلات روز به روز در حال افزایش است.

حرکت دلار به سمت کانال 33 هزار تومانی در روزهای پایانی هفته گذشته سومین تحرک افزایشی این ارز از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ بوده که بی‌نتیجه مانده است. 

شرایط نااطمینانی در بازار دلار 

برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند به نظر می رسد حمله تروریستی اخیر در شیراز و تداوم تجمعات در کشور احساس  نااطمینانی از شرایط آینده در میان معامله گران را محتاط پررنگ تر کرده است و آن ها ممکن است تصمیم بگیرند کمی خریدهای ارز و سکه خود را  بیشتر کنند.

 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید