تقاضا برای خرید دلار بیشتر شد

نرخ درهم، دلار را به پرواز درآورد /صعود سکه و طلا

کدخبر: ۵۲۷۹۲۰
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران در کنار عوامل یاد شده عامل مهم افزایش قیمت دلار در تهران را به رشد نرخ حواله درهم ربط می دادند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی درهم امروز دلار را به پرواز درآورد.
نرخ درهم، دلار را به پرواز درآورد /صعود سکه و طلا

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران دومین روز هفته را متفاوت تر از روز شنبه آغاز کرد. بازیگران ارزی امروز  با قدرت از مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان عبور کردند.

تقاضا برای خرید دلار بیشتر شد 

با عبور نرخ دلار از مرز یاد شده تقاضا برای خرید دلار بیشتر شد و اسکناس آمریکایی در نیمه روز به مرز 33 هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 350 تومان رشد را نشان می دهد .به نظر می رسد برخی از بازیگران احتیاطی در موقعیت خرید قرار گرفته اند، چرا که تصور می کنند سطح نااطمینانی های سیاسی و امنیتی افزایش یافته است.

سوخت دهی هرات به دلار تهران 

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در بازارهای همسایه امروز سوخت کافی را به دلار تهران رساند. قیمت دلار هرات امروز از نیمه کانال 32 هزار تومان عبور کرد و به سمت مرز مقاومتی جدید حرکت کرد.

نرخ دلار هرات امروز 32 هزار و 700 تومان بود.عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار هرات به مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان برسد و بالای مرز مذکور قرار بگیرد این امر ممکن است تقاضای جدید برای دلار هرات به وجود بیاورد. قیمت  دلار سلیمانیه امروز 230 تومان بر ارزش خود افزود و به 33 هزار و 100 تومان رسید. 

نرخ درهم ، دلار را به پرواز درآورد

البته عده ای از  معامله گران در کنار عوامل یاد شده عامل مهم افزایش قیمت دلار در تهران را به رشد نرخ حواله دهم ربط می دادند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی درهم امروز دلار را به پرواز درآورد. 

قیمت درهم امروز 9 هزار و 120 تومان بود که نزدیک به 100 تومان بالاتر از روز قبل بود. نرخ برابری درهم به دلار با قیمت یاد شده  33 هزار و 497 تومان بدست آمد که با قیمت نقدی 497 تومان بالاتر بود.این امر ممکن است بر روی انتظارات صعودی معامله گران دلار اثر بگذارد و نرخ دلار تهران مسیر رشد را دنبال کند . 

قیمت سکه و طلا صعودی شد 

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود اما فلز گران بهای جهانی دیروز  در محدوده 1645 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی  هم امروز قیمت طلا 18 عیار 14 هزار و 800 تومان رشد کرد و به 1 میلیون و 357 هزار و 700 تومان رسید . قیمت سکه هم امروز کانال 15 میلیون تومان را پس گرفت و تا 15 میلیون و 100 هزار تومان پیشروی کرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید