پیش بینی بورس فردا 17 مهر 1401 / شاخص بورس تهران رشد می کند؟

کدخبر: ۵۲۶۱۳۰
اقتصادنیوز: قرار است اخبار خوبی برای بازار سرمایه منتشر شود و کم کم باید منتظر خرید حقیقی‌ها هم بود تا در کنار وضعیت بنیادی بازار سرمایه و سطوح حمایتی بازار از دیدگاه تکنیکالی شاهد رشد شاخص بورس تهران باشیم.
پیش بینی بورس فردا 17 مهر 1401 / شاخص بورس تهران رشد می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص بازار سرمایه تهران روز گذشته در نیمه اول توانست بیش از 4 هزار واحد مثبت، را به خود ببنید اما رفته رفته از این مثبت ها کاسته شد تا در نهایت روی 2 هزار و 800 واحدی مثبت کار خود را به پایان برد .

مانند اکثر روزهای قبل نماد فارس باز هم تأثیر گذار منفی بازار بود و خودرو و خساپا به همراه شبندر و  شپنا بازار را سبز کردند. 

صبح روز شنبه جلسه‌ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران هلدینگ‌های بزرگ بازار سرمایه در حضور وزیر اقتصاد در محل وزارتخانه، برگزار شد تا بازار کمی مثبت شود. گفته می‌شود بیش از 80 درصد از مدیران  بازار در این جلسه حضور داشتند و به نظر اهالی بازار سرمایه، تا پایان این جلسه بازار مثبت بود و پس از ختم جلسه شاخص با افت همراه شد.

در این جلسه مسائل بنیادین شرکت‌ها و اثرپذیری سودآوری صنایع از متغیرهای بودجه که مقرر شد پیش از بررسی و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، پیشنهاد شرکت‌ها به صورت مدون به ستاد اقتصادی دولت ارائه شود. همچنین اختصاص منابعی از سوی هلدینگ‌ها جهت حمایت از سهم‌های خود در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی، از دیگر مسائل مطرح شده بود، که توافق شد در طی روزهای آتی صورت پذیرد.

پیش بینی بورس

به نظر  می‌رسد قرار است اخبار خوبی برای بازار سرمایه منتشر شود و کم کم باید منتظر خرید حقیقی‌ها هم بود تا در کنار وضعیت بنیادی بازار سرمایه و سطوح حمایتی بازار از دیدگاه تکنیکالی شاهد رشد شاخص بورس تهران باشیم.

شاخص با عبور از چند کندل از سطح خط روند صعودی در دیدگاه اول نشان می‌دهد که این سطح را نیز از دست داده است و قرار است تا محدوه 78 درصدی فیبوناچی افت را تجربه کند.

اما همانطور که در روز های قبل عرض شد این شکست طبق قواعده تکنیکالی باید همراه با حجم بالا باشد که متأسفانه بازار سرمایه چند وقتی است از این موهبت بی بهره است.

برای روز کاری آینده برگشت کندل‌ها و شاخص به بالای خط روند صعودی و همچنین خروج اندیکاتور RSI  از محدوده هیجان فروش که چند وقتی است محدوده 20 واحدی را نشان می دهد می تواند گواه این موضوع باشد که فروشندگان دست از فروش برداشته ‌اند و حالا باید منتظر اهداف بالاتری برای شاخص بود. در غیر این صورت شاخص را میتوان در محدوده 78 درصد فیبوناچی یعنی حوالی یک میلیون 300 هزار واحدی دید.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید