سالمندان آلمانی در معرض خطری بزرگ

بر اساس تحقیق انجام شده، یک ششم سالمندان بالای ۶۵ سال آلمانی در خطر فقر قرار دارند.

 گروه رسانه‌ای «فانکه» آلمان در گزارشی اعلام کرد که حدود یک ششم سالمندان بالای ۶۵ سال آلمانی در خطر فقر قرار دارند.

در این تحقیق ذکر شده است: «نرخ خطر فقر برای مردم بیش از ۶۵ سال بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ از ۱۴.۷ درصد به ۱۷.۴ درصد افزایش یافته است. تقریبا یک ششم از مردم بالای ۶۵ سال در آلمان در خطر فقر قرار دارند که بدان معناست که درآمد آنها کمتر از ۶۰ درصد میانگین در آمدهاست».

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که زنان سالمند بیشتر در خطر فقر قرار دارند. نرخ خطر فقر برای زنان سالمند بالای ۶۵ سال ۱۹.۳ درصد بوده حال آنکه این نرخ برای مردان ۱۵.۱ درصد است.

با انتشار نتایج این تحقیق، احزاب چپگرای آلمانی خواستار مداخله دولت در این زمینه شدند.

گروهی از اعضای پارلمان آلمان تاکید کرده‌اند: «حقوق بازنشستگی پایداری که صدر اعظم قول آن را داده، افسانه‌ای بیش نبوده و فقر در دوران پیری در حال انفجار است».

سیاستمداران آلمانی هشدار داده‌اند که افزایش سرسام آور هزینه‌های انرژی طی زمستان سالی جاری ممکن است باعث تشدید بیشتر فقر سالمندان آلمانی شود.

تورم در آلمان طی ماه‌های پیش رکوردهای جدیدی را ثبت کرده و در ماه آگوست به ۸.۸ درصد رسیده که بالاترین نرخ تورم در ۵۰ سال گذشته به شمار می‌آید.

با وجود تلاش‌های دولت آلمان اما هزینه انرژی در این کشور طی سال گذشته ۳۵.۶ درصد افزایش داشته و بهای مواد غذایی ۱۶.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.