گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

دلار هرات پشت تهران را خالی کرد

کدخبر: ۵۲۰۸۳۳
اقتصادنیوز : عده از معامله گران معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار در محدوده 30 هزار و 200 تومان تثبیت شود احتمال اینکه دوباره به نیمه کانال 30 هزار تومان نفوذ کند وجود خواهد داشت .
دلار هرات پشت تهران را خالی کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، اسکناس آمریکایی امروز شنبه 19 شهریور ماه در بازار ارز تهران تا محدوده 30 هزار و 550 تومان بالا رفت اما عصر امروز به قیمت 30 هزارو 350 تومان معامله شد این قیمت در مقایسه با عصر روز پنجشنبه گذشته بیش از 150 تومان افزایش را نشان می دهد . 

عده ای از معامله گران معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال  اینکه دوباره به نیمه کانال 30 هزار تومان نفوذ کند وجود خواهد داشت . 

به باور معامله گران تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و سیگنال های ضد و نقیض برجام یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در تهران بوده است. برخی از معامله گران از تحریم های جدید به عنوان تداوم تنش های ایران و‌ آمریکای یاد کردند . 

افزایش قیمت دلار در بازار های همسایه 

البته این دسته از معامله گران همچنین باور دارند که افزایش قیمت دلار در هرات موتور محرک صعود قیمت دلار در تهران بوده است. 

 نرخ دلار هرات امروز وارد کانال 30 هزار تومان شد و تا محدوده 30 هزار و 400 تومان پیش رفت اما در عصر امروز به قیمت 30 هزار تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه  با دو روز قبل نزدیک به 50 تومان افزایش را نشان می دهد .

البته عده ای دیگر می گفتند  یکی از دلایلی که دلار تهران نتوانست بالای 30 هزار و 500 تومان باقی بماند به برگشت دلار در هرات برمیگردد. 

نرخ دلار سلیمانیه هم امروز در محدوده 30 هزار و 600 تومان معامله شد و این قیمت نسبت به دو روز قبل 200 تومان بالاتر بود . 

رشد اندک نرخ حواله درهم 

نرخ حوله درهم نیز صبح امروز  تقریبا 60 تومان بر ارزش خود افزود و به قیمت 8 هزار و 400 تومان رسید. اما عصر امروز در مقایسه با دو روز 35 تومان بالاتر بود و در محدوده 8 هزاز و 375 تومان به فروش رسید . 

نوسان محدود قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا امروز نوسان محدودی را نسبت به روز قبل تجربه کرد .  قیمت طلا  جهانی امروز در محدوده 1717 دلار  معامله شد.  

رفت و برگشت در بازار سکه  و طلا

در بازار داخلی ایران هم عصر امروز قیمت طلا 18 عیار نسبت به دو روز قبل 1 هزار و 400 تومان افت را ثبت کرد. فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 1 میلیون و 283 هزار و 400 تومان معامله شد . 

سکه بازان در نیمه اول معاملات نقدی امروز در سایه  افزایش نرخ دلار  در موقعیت خرید قرار گرفتند . قیمت سکه امامی قبل از ظهر امروز وارد کانال14 میلیون تومان شد . هر قطعه سکه امامی امروز با 14 میلیون و 58 هزار تومان معامله شد . این قیمت نسبت به دو روز قبل 101 هزار تومان افزایش رانشان می دهد . 

قیمت سکه در ظهر دوباره به کانال 13 میلیون تومان برگشت و با قیمت 13 میلیون و900 هزار تومان معامله شد.این فلز گران بهای داخلی عصر امروز  در محدوده 13 میلیون و 915 هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دو روز قبل 42 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید