شوک آمریکا به قیمت دلار در ایران

خروج خریدارن دلار از لاک احتیاط؟ /پیش بینی قیمت دلار امروز

کدخبر: ۵۲۰۷۱۹
اقتصادنیوز: عده ای از معامله گران در شرایط فعلی معتقدند که انتظارات در بازار ارز تهران نسبت به احیای برجام تغییر کرده است.
خروج خریدارن دلار از لاک احتیاط؟ /پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت دلار در اواخر هفته قبل نتوانست بالای مرز حساس 30 هزر و 200 تومان قرار بگیرد

شوک آمریکا به قیمت دلار در ایران

روز گذشته با شوک تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به سمت نیمه کانال 30 هزار تومان پیشروی کرد.  نرخ دلار در معاملات پشت خطی تا محدوده 30 هزار و 450 تومان بالا رفت. 

وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم گیری واشنگتن بوده و کاخ سفید مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران است، یک شخص و ۴ شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد

خریدارن دلار از لاک احتیاط خارج شدند ؟ 

عده ای از معامله گران در شرایط فعلی معتقدند که انتظارات در بازار ارز تهران نسبت به احیای برجام تغییر کرده است. به باور برخی از بازیگران ارزی بن بست برجام به این زودی ها باز نخواهد شد و همین امر موجب شده تا عده از خریدارن از لاک احتیاط خارج شوند و نرخ دلار به سمت نیمه کانال بالا برود . 

سیگنال بازارهای همسایه به دلار تهران 

از سوی دیگر  در هرات هم نرخ دلار به نزدیک محدوده 30 هزار و 500 تومان رسیده بود . در سلیمانیه هم در معاملات پشت خطی هر برگ اسکناس آمریکایی بالای به مرز 30 هزار و 500 تومان رسید. از نگاه فعالان بازا ارز تهران مجموع این عوامل ممکن است موجب شود  نرخ دلار در اولین روز هفته جاری آرایش صعودی به خود بگیرد. 

 انتظارات افزایشی تعدیل می شود ؟ 

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به  رفتار بازار ساز  در گذشته می گفتند اگر بازارساز بتواند قیمت دلار را در ابتدای روز جاری مدیریت کند و اجازه نوسان تند این ارز به بالای سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰تومان را ندهد، تا حدی انتظارات افزایشی تعدیل خواهد شد.

 

 
 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید