شکاف قیمتی در بازار دلار امروز و فردا

قدرت خرید دلار بالا رفت؟ /طلا ریخت، سکه برخاست

کدخبر: ۵۲۰۳۷۲
قیمت سکه در روز چهارشنبه برخلاف روند اونس جهانی و دلار هرات حرکت کرد. انتظارات افزایشی دلار در بازار سکه بالاتر از سایر بازارهاست و به همین خاطر هم سکه بیش از سایر متغیرها به قیمت دلار تهران چشم دوخته است.
قدرت خرید دلار بالا رفت؟ /طلا ریخت، سکه برخاست

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات چهارشنبه جز قیمت دلار در هرات در بقیه بازارها قیمت در کانال ۳۰ ماند. دلار هرات افت زیادی داشت، این افت به حدی بود که فاصله قیمت نقدی و فردایی نسبت به روزهای قبل دو برابر شد.

در هرات پول سوزی شد؟

معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز در فردایی حرکتی زده است. برخی می‌گویند در هرات پول سوزی شده و به همین خاطر قیمت افت کرده است. هرچه هرات رو به پایین بود تهران و سلیمانیه با آرامش حرکت کردند.

اتفاقات استثنایی در بازار ارز

برخی مراجعه‌های خانگی به بازار با قیمت‌های پرت تامین می‌شود، یکی از این مراجعه‌کننده‌ها از خرید دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار چهارشنبه خبر می‌داد.

معامله‌گران می‌گفتند این اتفاق‌ها در بازار استثنایی است و امکان دارد بخاطر شرایط اربعین باشد که به خریداران قیمت پرت می‌دهند. یا امکان دارد این موضوع بخاطر میزان تقاضای فرد باشد که اگر تقاضای فرد زیر صد دلار باشد ممکن است با قیمت‌های بالا جواب داده شود.

انتظارات افزایشی دلار در بازار سکه

به گزارش اکوایران، قیمت سکه در روز چهارشنبه برخلاف روند اونس جهانی و دلار هرات حرکت کرد. سکه در معاملات صبح به سمت مرز 14 میلیون حرکت کرد و در ادامه به نرخ 13 میلیون و 850 هزار تومان برگشت. انتظارات افزایشی دلار در بازار سکه بالاتر از سایر بازارهاست و به همین خاطر هم سکه بیش از سایر متغیرها به قیمت دلار تهران چشم دوخته است.

پیش بینی قیمت دلار براساس شاخص قدرت نسبی

یک تحلیل فنی در بازار خیلی طرفدار پیدا کرده است. اکثرا داشتند درباره شاخص قدرت نسبی یا آر اس آی صحبت می‌کردند. آن‌ها می‌گفتند این شاخص، قدرت فروشنده‌ها و خریدارران را نشان می‌دهد. جان کلام معامله‌گران این بود که بر اساس این شاخص قیمت دلار تا ۲۹ هزار و 840 تومان پایین می‌آید و بعد در کانال ۳۰ پیشروی می‌کند.

ردپای بازارساز در دستکاری بازار ارز؟

نکته اول بازار این بود که معامله‌گران می‌گفتند معاملات نیمه اول روز از طرف بازارساز دستکاری می‌شود اما در نیمه دوم دستکاری کمتر است.

تریدرهای ایرانی روی موقعیت نزولی معامله می کنند

نکته دوم درمورد بازار رمزارزهاست. در معاملات چهارشنبه با ریزش بیت‌کوین، پیش‌بینی شد قیمت تتر بالا می‌رود و اتفاقا قیمت تتر بالا رفت تا نشان دهد تریدرهای ایرانی روی موقعیت نزولی معامله می‌کنند یعنی از کاهش قیمت سودگیری انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید