رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش قیمت در بازار ایران‌خودرو + جدول

کدخبر: ۵۱۹۳۴۴
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو امروز 12 شهریور 1401 با رشد یک تا 2 میلیون تومان عرضه شدند.
افزایش قیمت در بازار ایران‌خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز  ؛ براساس رصد بازار خودرو در میان خودروهای پرتیراژ ایران خودرو امروز  «سمند LX EF7 » و «سورن پلاس» در بازار تغییر قیمت نداشتند و سایر محصولات ایران خودرو و با رشد قیمت در بازار عرضه شدند.

شوک برجام به قیمت دلار و سکه /طلا گران شد

رشد قیمت در بازار ایران خودرویی ها در حالی رقم خودرو که فعالان بازار خودرو بر این باورند که با توجه به تصویب آیین نامه واردات خودرو و شکست انحصار در بازار نمی توان دلیل قانع کننده ای برای این رشد ذکر کرد. با این حال شاید بتوان گفت اخباری که صبح امروز از مذاکرات برجام مطرح شد موجب شد تا علاوه بر بازار خودرو، نرخ دلار هم در بازار شکل صعودی به خود گیرد.

البته فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند که هرچند بازار خودرو امروز شکل صعودی به خود گرفته اما رکود همچنان در این بازار حاکم است و تقاضا به کمترین میزان خود رسیده و خریداران به پیش فروش های خودروسازان بسنده کنند.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند LX» در بازار بدون تغییر 305 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» نیز 336 میلیون تومان باقی ماند، اما «سمندLX با موتورEF7» با افزایش یک میلیونی در بازار 347 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

 ارزیابی ها همچنین نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 507 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی یک میلیونی داشت. اما «دنا معمولی» با فزایش 2 میلون تومانی در بازار 392 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» هم در بازار 302 میلیون دست به دست شد و رشدی 2 میلیون تومانی را ثبت کرد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز با افزایش یک میلیونی در بازار عرضه شدند، براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 392 میلیون قیمت خورد و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 402 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید