رفت و برگشت قیمت سکه؛

قیمت دلار در تهران واقعی است؟ /تکرار بلای بورس در بازار ارز

کدخبر: ۵۱۷۷۶۳
معامله‌گران به بازار سلیمانیه بیش از بازار هرات و تهران باور دارند. از نگاه آن‌ها قیمت دلار در سلیمانیه واقعی‌تر از دلار هرات و تهران است. قیمت دلار سلیمانیه در مهاملات شنبه بین ۳۰ هزار و ۱۵۰ تا ۳۰ هزار و ۲۵۰ بوده که ثبات بیشتری داشت.
قیمت دلار در تهران واقعی است؟ /تکرار بلای بورس در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار شنبه قیمت دلار هرات بالای قیمت سبزه قرار گرفت، این اتفاق از نگاه معامله‌گران عجیب بود، آن‌ها می‌گفتند یک جای کار می‌لنگد. به همین خاطر هم بازار در خرید دلار، کمی دست به عصا بود.

رفت و برگشت قیمت ها در بازار ارز

خبر بلومبرگ که درباره زمانبر بودن توافق هسته‌ای منتشر شد، روند قیمت را کمی صعودی کرد اما در ادامه روز، روند صعودی متوقف شد. از نگاه معامله‌گران دو دلیل برای بالا نرفتن بازار وجود دارد. دلیل اول بحث مذاکرات است.

گروه طرفدار این نظریه معتقدند مذاکرات حجم خرید در بازار را کم کرده و معامله‌گران ترجیح می‌دهند در صف خرید قرار نگیرند، چون در صورت توافق، امکان کاهش قیمت جدی است.

تزریق درهم از دوبی

اما گروه دوم دلیل کاهش را تزریق درهم عنوان می‌کنند. به گفته آن‌ها در معاملات شنبه از دوبی درهم تزریق شد تا قیمت حواله از ۸۳۶۰ تا ۸۲۰۵  تومان پایین بیاید. این پایین آمدن از منظر طرفدان این نظریه بخاطر تزریق است.

در بازار، دلار هرات تبدیل به یک شاخص شده است، برخی می‌گویند اگر هرات زیر ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان باشد، نرخ بالایی ندارد. اما اگر قیمت دلار زیر ۲۹ هزار ۷۰۰ تومان برود احتمال نزولی شدن بازار بیشتر می‌شود.

روند صعودی دلار متوقف شد

به گزارش اکوایران، این نظریه درحالی مطرح می‌شود که از هفته گذشته که ریزش قیمت در بازار رخ داد، دلار هرات به بالای سطح ۲۹ هزار و ۵۰۰ برنگشته بود. در بازار شنبه نه‌تنها این سطح را پس گرفت بلکه تا آستانه ۳۰ هزار و ۲۰۰ هم بالا رفت اما در ادامه تعدیل قیمت رخ داد.

در تهران نیز قیمت دلار ۲۹ هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان بسته شد تا حرکت افزایشی پشت‌خطی در معاملات نقدی ناتمام بماند. در معاملات پشت‌خطی  جمعه دلار وارد کانال ۳۰ هزار شد اما از نیمه روز شنبه، روند صعودی متوقف و حتی نسبت به قیمت باز شده کمتر بود.

وضعیت متفاوت قیمت دلار آزاد و متشکل

 

عکس بازار آزاد، وضعیت قیمت در بازار رسمی بود. در بازار رسمی قیمت دلار ابتدا ۷۰۰ تومان بالا رفت بعد ۵۰۰ تومان کاهشی و در آخر ۳۰۰ تومان نسبت به صبح بالاتر بسته شد. وضعیت متفاوت در بازار آزاد و متشکل دوباره شایعه‌سازان را فعال کرد.

بلایی که بر سر بورس آمد تکرار می شود؟

این گروه مدعی‌اند بازار ارز برای دولت تبدیل به یک درآمد شده است. به این ترتیب که دلار را در متشکل گرانتر می‌فروشد و در آزاد در کف جمع می‌کند، آن‌ها اتهام می‌زنند کاری که در سال ۹۹ با بورس شد، الان در بازار ارز رخ می‌دهد. مذاکرات فرصتی داده است که بازارساز به راحتی کف و سقف تعیین کند و خودش برنده اصلی باشد.

fBUh6qiR5sHe

قیمت دلار در سلیمانیه واقعی است یا هرات و تهران؟

در بین بازارها معامله‌گران به بازار سلیمانیه بیش از بازار هرات و تهران باور دارند. از نگاه آن‌ها قیمت دلار در سلیمانیه واقعی‌تر از دلار هرات و تهران است. قیمت دلار سلیمانیه در مهاملات شنبه بین ۳۰ هزار و ۱۵۰ تا ۳۰ هزار و ۲۵۰ بوده که ثبات  بیشتری داشت.

طبق ابلاغیه بانک مرکزی از شنبه پنجم مرداد بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به ‌میزان ۱۰۰ دلار به‌ نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

رفت و برگشت قیمت سکه

 در بازار شنبه، روند قیمت سکه مثل دلار بالا رفت و به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ رسید و در ادامه تعدیل شد و در ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. با این نرخ، حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

نکته فلز زرد این بود که وقتی طلای آبشده به ۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید معامله‌گران می‌گفتند باید گپ خالی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید