پر رونق ترین روز بورس تهران در 40 روز تابستانی

کدخبر: ۵۱۷۱۳۶
اقتصادنیوز: امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 136 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 40 روز اخیر است.
پر رونق ترین روز بورس تهران در 40 روز تابستانی

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه دوم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش 10 هزار و 925 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 442 هزار و 401 واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 5 هزار و 925 واحدی در سطح 408 هزار و 251 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 178 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 320 واحد باقی ماند.  

امروز نمادهای پالایشی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شپنا بیش از هزار واحد شاخص را بالا کشید و پس از شپنا، نمادهای «شبندر»، «فولاد» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «ومعادن»، «فارس» و «مبین» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شراز» و «شاوان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «زاگرس» و «وملل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و کالا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 189 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 41 میلیارد تومان بود که 40 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 136 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 40 روز اخیر است. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 600 میلیون تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته تغییری نکرد و در رقم 245 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) با صف‌ خرید 37 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نمادهای حخزر (شرکت کشتیرانی دریای خزر) و مادیرا (شرکت صنایع مادیران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) تعلق داشت که ارزش آن 600 میلیون تومان بود.

 بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید