اتریوم کانال 1600 دلار را از دست نداد

ریزش سنگین در بازار رمزارزها /بی‌توجهی آلت‌کوین‌ها به بیت‌کوین

کدخبر: ۵۱۶۲۰۹
اقتصادنیوز : ترس دوباره بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است. قیمت ها در حال کاهش هستند و نگرانی معامله گران این است که قیمت ها از کف های قبلی هم عبور کنند.
ریزش سنگین در بازار رمزارزها /بی‌توجهی آلت‌کوین‌ها به بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز ؛ طی دیروز و امروز ریزش سنگینی در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده که نتیجه آن ورود بیت کوین به کانال 21000 دلار است. هم اکنون این ارز با قیمت حدود 21150 دلار معامله می شود و البته صبح امروز قیمت 20877 دلار نیز ثبت شد.

ریزش امروز بیت کوین حدود 2.5 درصد و بازدهی هفتگی آن هم منفی 13 درصد است. همین 5 روز قبل بود که بیت کوین برای دقایقی وارد کانال 25000 دلار هم شد اما از آن زمان تا کنون ریزش بزرگی در بازار اتفاق افتاده است.

ارزش بازار بیت کوین به 405 میلیارد دلار رسیده و با اینکه افت قیمت قابل توجهی رخ داده، ارزش معاملات رشد چشمگیری نداشته است. طی شبانه روز گذشته 35 میلیارد دلار معامله در بیت کوین انجام شده که با توجه به اینکه ارزش معاملات رشد چشمگیری نداشته، می توان این طور برداشت کرد که معامله گران در انتظار قیمت های پایین تر برای خرید هستند.

اتریوم صبح امروز به قیمت 1612 دلار هم رسید اما از کانال 1600 دلار خارج نشد و توانست در آن باقی بماند. هم اکنون نیز این آلت کوین در قیمت حدود 1620 دلار معامله می شود که نسبت به دیروز افتی 6 درصدی دارد. در مقیاس هفتگی نیز اتریوم 18 درصد کاهش قیمت دارد.

ارزش بازار اتریوم با افت امروز دوباره به کمتر از 200 میلیارد دلار رسیده و هم اکنون 199 میلیارد دلار است. ارزش معاملات آن نیز عدد 22 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

زمانی که اتریوم به قیمت 2000 دلار رسید، بسیاری از منابع آماری و تحلیلی بازار اعلام کرده بودند که بر اساس سفارش های ثبت شده در سامانه های معاملاتی، معامله گران انتظار یک سقوط قیمت را دارند اما آن زمان این موضوع زیاد جدی گرفته نشد و حالا اتریوم 400 دلار ارزان تر از آن روزها معامله می شود.

بی‌توجهی آلت‌کوین‌ها به بیت‌کوین

با وجود منفی شدن بیت کوین و اتریوم، فشار فروش شدیدی در سایر ارزهای دیجیتال مشاهده نمی شود. البته تعدادی از نمادها فشار فروش نسبتا زیادی دارند اما تعداد آن ها زیاد نیست.

در فهرست 50 ارز برتر بازار چیلیز با افت 8 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. پس از آن اتریوم با افت 6 درصدی، مونرو با افت 5 درصدی و فلو با افت 4 درصدی قرار دارند. مابقی آلت کوین های منفی هم افتی کمتر از 4 درصد دارند.

جالب اینکه با وجود افت بیت کوین و اتریوم، تعداد قابل توجهی از نمادها رشد قیمت داشته اند. هدرا با 4 درصد رشد، بهترین بازدهی را در این فهرست دارد. شیبا، الروند، اتم، پالیگان و آوالانچ هم رشد بین 2 الی 3 درصدی دارند.

ارزش بازار همچنان بالای یک تریلیون دلار است

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با وجود ریزش دیروز و امروز بیت کوین و اتریوم، هنوز بالای یک تریلیون دلار است اما فاصله زیادی با از دست دادن این عدد ندارد.

ارزش معاملات هم امروز 83 میلیارد دلار است که نسبت به دیروز 4 درصد رشد کرده. ارزش معاملات دیفای 6 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 78 میلیارد دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید