آمار هفتگی معاملات بازار سهام؛

رونق یا رکود؟ مسئله بورس تهران این است!

کدخبر: ۵۱۵۶۷۶
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 3 هزار و 639 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 525 میلیاردی هفته پیشین، رشد 44 درصدی داشته است.
 رونق یا رکود؟ مسئله بورس تهران این است!

به گزارش اقتصادنیوز ، روند تغییرات ارزش معاملات سهام در هفته اخیر صعوی بود. در حالی که در 4 هفته گذشته ارزش معاملات خرد کمتر از 3 هزار میلیارد تومان بود، در اولین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد سهام رشد 54 درصدی داشت و به 3 هزار و 296 میلیارد تومان بالغ شد. روز یکشنبه 3 هزار و 518 میلیارد شد و روز دوشنبه به 3 هزار و 664 میلیارد تومان افزایش یافت.

روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد 3 هزار و 898 میلیارد تومان بود و روز چهارشنبه با افت اندک 2 درصدی به 3 هزار و 821 میلیارد تومان کاهش یافت.

بنابراین در هفته اخیر میانگین روزانه ارزش معاملات خرد هزار و 114 میلیارد تومان بیشتر از هفته پیشین بود.

جدول معاملات  

در این هفته خساپا صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش و حجم معاملات را داشت. در جدول معاملات نیز بیشترین  بورس تهران پس از خساپا، شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) در رتبه دوم بود. 

روز شنبه نمادهای شستا، وبملت، فولاد وشپنا بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و شستا، دی وبملت بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. در دیگر روزهای هفته خساپا بیشترین ارزش و حجم معاملات روزانه را داشت. پس از خساپا، بیشترین ارزش معاملات به سهام خودرو تعلق داشت. 

معمای رونق معاملات 

در حالی که بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند رونق معاملات و رشد ارزش معاملات خرد موجب رشد بازار می‌شود. در هفته اخیر با وجود رشد قابل توجه ارزش معاملات، شاخص در 3 روز نزول کرد و تنها در روز شنبه شاهد رشد شاخص کل بورس بودیم. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید