گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

هوای گرگ و میش برجامی در بازار دلار و سکه

کدخبر: ۵۱۵۴۰۵
اقتصادنیوز: به نظر می رسد در هوای گرگ و میش برجامی حداقل بازیگران ارزی سعی دارند تا مشخص شدن نتایج کامل مذاکرات هسته ای صبر کنند و بی گدار به آب نزنند.
هوای گرگ و میش برجامی در بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی بازار ارز تهران نشان می دهد که در شرایط فعلی موضوع برجام و ارسال  پاسخ ایران به اتحادیه اروپا نقش اول را در تعیین مسیر قیمت ارز ایفا می‌کند. 

هوای گرگ و میش برجام در بازار دلار

نبیلا مسرلی، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته ما پاسخ ایران را شب گذشته دریافت کردیم. در حال مطالعه آن و رایزنی با سایر مشارکت کنندگان برجام و ایالات متحده پیرامون مسیر پیش رو هستیم

شبکه قطری الجزیره هم  به نقل از «یک مسئول ایرانی» با اشاره به اینکه پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا واقع بینانه و حرفه‌ای بوده، تأکید کرد که نشانه‌های رسیدن به توافق نسبتاً افزایش یافته و این امری مثبت است. این مسئول ایرانی تأکید کرده: ما تا پایان روز چهارشنبه منتظر پاسخ به نکاتی که مطرح کردیم هستیم.

 به نظر می رسد در هوای گرگ و میش برجامی حداقل بازیگران ارزی سعی دارند تا مشخص شدن نتایج کامل مذاکرات هسته ای  صبر کنند و بی گدار به آب نزنند. 

فاصله نزدیک نرخ دلار در تهران و هرات 

نرخ دلار که روز گذشته یک کانال پایین رفته بود امروز کانال دیروز را پس گرفت. قیمت دلار در هرات  و تهران به یک قدمی هم رسیده اند و نرخ حواله درهم رشد محدودی را ثبت کرد . 

قیمت دلار در بازار رسمی چند‌؟ 

 صرافی ملی هم امروز قیمت دلار را با بیش از یک ساعت تاخیر اعلام کرد. قیمت فروش دلار در صرافی ملی عصر امروز 28 هزار و 70 تومان بود که نسبت به دیروز اندکی پایین تر بود. نرخ دلار متشکل هم  امروز 27 هزار و 931 تومان بود. 

قیمت اونس طلا امروز 

قیمت اونس طلا  عصر امروز در مقایسه با روز گذشته تقریبا 6 دلار پایین تر بود . فلز زرد رنگ جهانی امروز در محدوده 1774 دلار معامله شد . 

رشد قیمت طلا 18 عیار

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز 1 میلیون 306  هزار و 200 تومان بود که نسبت به روز قبل 6  هزارو 900 تومان بالا تر بود. 

سکه کانال 14 را پس گرفت

سکه بازان هم که روز گذشته کانال 14 میلیون تومان را از دست داده بودند در بازار امروز به سمت کانال  مذکور راغ پس گرفت و قیمت هر قطعه سکه امامی  در محدوده 14 میلیون و 100 هزار تومان معامله شد . این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا 128 تومان رشد را نشان می دهد . 

ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 571 هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی  بیش از 1 میلیون و 500 هزار تومان فاصله دارد . حباب سکه هم امروز مانند روز گذشته در محدوده 12 درصد قرار داشت. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید