خساپا صدرنشین پرتراکنش ترین نمادهای بورس شد

تلاطم برجامی در بورس /رشد فروش در بازار سهام

کدخبر: ۵۱۴۸۱۲
اقتصادنیوز: بورس تهران همواره به اخبار و حواشی برجام واکنش نشان داده است. در روزهای اخیر نیز با افزایش امیدواری به احیای برجام بازار رشد کرده و با کاهش امیدها نزول کرده است.
تلاطم برجامی در بورس /رشد فروش در بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 3 هزار و 447 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 463 هزار و 652 واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با افت 437 واحدی در سطح 395 هزار و 447 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 59 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 205 واحد باقی ماند.  

امروز نماد «فملی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشت و پس از فملی، نمادهای «نوری»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شاراک»، «خساپا» و «وبانک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رشد ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 941 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 20 میلیارد تومان بود که 67 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 518 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 109 درصد افزایش یافت و 23 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 70 درصد افت کرد و در رقم 147 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) با صف‌ خرید 65 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای شاراک (شرکت پتروشیمی شازند اراک) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سکرد (شرکت سیمان کردستان) تعلق داشت که ارزش آن5 میلیارد تومان بود. پس از سکرد، نمادهای کایزد، فگستر، مداران و خچرخش بیشترین صف فروش داشتند. 

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید