پیش بینی قیمت دلار امروز 23 مرداد؛

ریزش شبانه قیمت دلار تهران و هرات /تزریق هیجان به بازار ارز

کدخبر: ۵۱۴۷۴۲
اقتصادنیوز: در معاملات پشت خطی شب گذشته نرخ دلار تهران بیش از 400 تومان ریزش کرد . در هرات هم قیمت دلار یک کانال عقب نشینی کرد.
ریزش شبانه قیمت دلار تهران و هرات /تزریق هیجان به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در اولین روز هفته جاری قیمت دلار در تهران افت کرد. اسکناس آمریکایی روز گذشته به واسطه کاهش قیمت دلار در  بازارهای همسایه بر مدار کاهش قرار گرفت. 

ریزش شبانه در بازار دلار

در معاملات پشت خطی شب گذشته نرخ دلار تهران بیش از 400 تومان ریزش کرد. در هرات هم قیمت دلار یک کانال عقب نشینی کرد.

قیمت درهم نیز که دیروز 150 تومان کاهش را ثبت کرده بود در معاملات پشت خطی به مسیر کاهشی خود ادامه داد و  تقریبا 70 تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد.

احتمال زیان در بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۳ مرداد

خوشبینی معامله گران نسبت به برجام 

به نظر می رسد  سیگنال های برجامی  موجب افزایش سطح انتظارات مثبت نسبت به آینده مناسبات اقتصادی کشور پس از توافق احتمالی شده باشد.

به همین دلیل درصد قابل توجهی از معامله‌گران نسبت به آینده قرارداد  برجام  خوش‌بین  هستند و معتقدند که اکنون زمان تبدیل دارایی‌های ارزی به ریال است.

تزریق هیجان به هسته مرکزی بازار دلار 

با این حال عده ای از بازیگران ارزی می گفتند نوسان گیران با تزریق هیجان به هسته مرکزی بازار  به دنبال این هستند که زمینه خرید اسکناس آمریکایی در نرخ های پایین تر را برای خود فراهم کنند.

نگاه متفاوت به برجام 

این دسته معامله گران معتقدند فضای برجام همچنان گرگ و میش است و خبر قطعی از سوی مهره های اصلی برجام منتشر نشده است که میزان فروش ها به طرز قابل توجهی بالا برود. از نگاه این دسته، تنها چنین باوری به بازار تلقین می شود که توافق هسته ای در دسترس است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید