ورود پول حقیقی ها و افزایش ارزش معاملات

گارد صعودی بورس /پیش بینی بازار سهام 23 مرداد

کدخبر: ۵۱۴۵۷۶
اقتصادنیوز: بازار سهام مجددا رنگ سبز به خود گرفته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به اخباری که درباره مذاکرات هسته ای منتشر می شود، امروز هم شاهد رشد شاخص ها باشیم.
گارد صعودی بورس /پیش بینی بازار سهام 23 مرداد

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران مجددا وضعیت مناسبی پیدا کرده است. البته هنوز مشخص نیست که این وضعیت برای چند هفته ادامه خواهد داشت یا اینکه به زودی روند منفی از سر گرفته می شود.

فعلا وضعیت شاخص های مختلف طوری است که می توان رشد را برای بازار سهام متصور بود. اما مهم این است که این رشد ادامه دار خواهد بود یا یک رشد چند روزه اتفاق خواهد افتاد؟

هفته گذشته در روز شنبه وضعیت بورس در مقایسه با روزهای پیش از آن بسیار خوب بود و این هفته هم در روز شنبه همین اتفاق رخ داد.

دیروز اتفاق مهمی که رخ داد، رشد قابل توجه ارزش معاملات بود. در روز گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام با رشد بیش از 40 درصدی به حدود 2900 میلیارد تومان رسید. رشد ارزش معاملات نشان می دهد خریداران دوباره فعال شده اند و حتی با وجود رشد قیمتی که سهم ها داشته اند، دست به خرید می زنند.

ورود پول حقیقی ها و افزایش ارزش معاملات

البته این اتفاق باید برای چند روز ادامه پیدا کند تا بتوان آن را سیگنال قطعی برای رونق مجدد بورس دانست. طی چند هفته گذشته هم چند بار پیش آمده بود که ارزش معاملات رشد پیدا کند اما دوباره با کاهش ارزش معاملات، سناریوی صعود بورس کم رنگ شد. حال باید دید تا پایان این هفته ارزش معاملات رشد متوالی خود را ثبت می کند یا دوباره به رقم های پایین تر نزول خواهد کرد.

از طرفی روز گذشته دوباره ورود پول حقیقی ها به بازار اتفاق افتاد. تزریق پول حقیقی ها به بازار نشان دهنده امیدواری اشخاص حقیقی به رشد بازار سهام است اما این شاخص هم باید مثل ارزش معاملات، ادامه دار باشد تا بتوان اثرگذاری آن را مشاهده کرد.

در انتظار بازگشایی مثبت بورس

شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز دیروز نسبت به چهارشنبه گذشته رشد خوبی داشت و از عدد 0.86 به 1.20 رسید. فعال شدن پول های درشت سهامداران حقیقی در سمت خرید، اتفاقی است که می تواند نوید رشد بازار در روزهای آینده را بدهد.

با وجود تمام این اتفاقات مثبت، همچنان چشم بازار به اخباری است که درباره مذاکرات هسته ای مخابره می شود. در این شرایط برای بازار امروز آغازی سبز رنگ پیش بینی می شود و با توجه به تعداد نمادهای مثبت که در دقایق پایانی معاملات دیروز تقریبا 3 برابر نمادهای منفی بودند، شاخص ها در ابتدا با رشد مواجه می شوند و در نیمه دوم احتمالا بازار متعادل تر را شاهد خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید